Gibson Slash Signature Vermillion Les Paul
Rockowe riffy, które budowały Guns N' Roses, Snakepit, Velvet Revolver nie potrzebują przedstawiania, podobnie jak sama osoba Slasha. Dlatego skupimy się wyłącznie na jego nowym modelu Gibson Les Paul.
Model Gibson Les Paul w kolorze Vermillion z sygnaturą Slasha łączy w sobie ponadczasowe cechy najlepszych modeli LP wraz z osobistymi preferencjami Slasha. Wykończenie to idealnie ukazuje nakładkę klonową (Grade-AAA) oraz pozwala drewnu oddychać (lakier nitrocelulozowy), dzięki czemu instrument ma bogate brzmienie. Cechami wyjątkowymi tego modelu są min. grafika Slasha na główce gitary i futerale oraz przetworniki Seymour Duncan™ Slash Signature®. W połączeniu z mostkiem TonePros™ Tune-o-matic, strunociągiem StopBar oraz jakością wykonania stojącą na najwyższym poziomie, gitara nie tylko wygląda zabójczo, ale też tak brzmi.
Korpus oraz gryf
Model Slash Vermillion bazuje na pomyśle, który uczynił model LP sławnym oraz pożądanym przez wielu gitarzystów. Rzeźbiona, pełna nakładka klonowa w gradacji AAA dodaje do brzmienia pazura oraz artykulacji, podczas gdy mahoniowy korpus, z tradycyjnym systemem weight relief (powodującym zwiększenie komfortu oraz dźwięczności), dodaje mu głębi i ciepła. Gryf jest cięty z ćwiartek i wklejony w korpus. Posiada on, ulubiony przez Slasha, profil ’60s SlimTaper oraz podstrunnicę wykonaną z palisandru z nabitymi 22 progami typu medium jumbo i klasycznymi, trapezowymi markerami. Zarówno gryf jak i korpus wykończone są kremowym bindingiem a instrument nie posiada pickguardu.
Przetworniki i elektronika
Slash, który jest fanatykiem brzmienia, porozumiał się z Seymourem Duncanem w celu stworzenia przetworników odpowiadających jego gustom muzycznym. W ten sposób powstały przetworniki Slash Signature®. Opierają się one na koncepcji przetworników Gibson PAF z późnych lat pięćdziesiątych, posiadając oryginalne magnesy Alnico II, ale trochę więcej uzwojenia. Dzięki temu przetwornik gryfowy posiada bogatsze i bardziej gardłowe brzmienie, a mostkowy zawodzi i chrupie. Są one tradycyjnie połączone z czterema potencjometrami i trójpozycyjnym przełącznikiem. W układzie występują też kondensatory "orange drop".
Osprzęt
Na pokładzie instrumentu znajdziemy osprzęt renomowanej firmy TonePros™, składający się z mostka Tune-o-matic oraz lekkiego strunociągu stopbar. Przekłada się to na lepsze wybrzmiewanie oraz precyzyjną intonację, a zestaw kluczy typu vintage nadaje instrumentowi tradycyjny wygląd. Dodatkowo, obecne straplocki pozwolą na sceniczne szaleństwa, bez obaw o bezpieczeństwo instrumentu.
Futerał
Instrument wyposażony jest w futerał z grafiką Slasha.
- korpus: mahoń A, tradycyjny rozkład komór rezonansowych
- top: klon AAA
- binding wokół korpusu: kremowy
- gryf: mahoń, Slash Slim 60’s Profile
- pręt napinający: standardowy
- podstrunnica: palisander, radius 12”
- progi: 22
- siodełko: Corian
- główka: inkrustacje z masy perłowej, Logo Gibson oraz grafika Slash
- klucze: Tone Pro Kluson Style, kremowe, 14:1
- mostek: Tone Pro, chromowany
- strunociąg: StopBar
- gałki potencjometrów: Gold Top Hats
- przełącznik przetworników: kremowy
- zaczepy paska: chromowane
- przetworniki: Alnico II Pro Slash
- kontrola: 2 x Volume, 2 x Tone, 3-pozycyjny przełącznik przetworników
- kondensatory: „Orange Drop”
- Output Jack Traditional 1/4"
- wykończenie: lakier nitrocelulozowy
- kolor: Vermillion
- w zestawie twardy futerał: Slash Hardshell