Radial Bassbone Overdrive OD

Zobacz inne produkty producenta Radial

„10 lat temu przedstawiliśmy światu Bassbone, który okazał się najbardziej udanym basowym preampem na świecie, uznanym przez basitów takich jak Marcus Miller, Victor Wooten oraz Tony Levin. Przez te wszystkie lata przeprowadziliśmy wiele rozmów z artystami na temat tego jak ulepszyć to teoretycznie doskonałe urządzenie. Pojawiły się propozycje wstawienia przełącznika mute do cichego strojenia gitary, umożliwienia ciągłego włączenia pętli efektów oraz opcja gładkiego przełączania pomiędzy trybem pasywnym i aktywnym. Rozgorzała również dyskusja na temat dodania przesteru do klasycznego Bassbone’a, ale takiego, który kompensuje wszystkie niedoskonałości istniejących na rynku urządzeń tego typu. Szybko odkryliśmy, że aby zapewnić solidną podstawę niskiego pasma oraz naturalne brzmienie instrumentu, należy skupić się na maksymalizacji odpowiedzi częstotliwościowej, zachowaniu dynamiki oraz możliwości miksowania sygnału czystego i nasyconego efektem. Rozpoczęliśmy prace i nie zaprzestaliśmy ich do momentu, w którym wszystkie założenia postawione efektowi zostały spełnione.” – Peter Janis, prezes Radial Engineering

Bassbone jest basowym efektem typu overdrive wyposażonym w dwa kanały z niezależną kontrolą poziomu wzmocnienia, parametryczną korekcją oraz filtrem redukującym rezonans niskiego pasma. Kanał pierwszy jest oferuje korekcję impedancji Drag Control która optymalizuje brzmienie instrumentów pasywnych. Kanał drugi dysponuje boosterem PZB który zwiększa czułość wejściową oraz podwyższa impedancje do 10 MOhm, optymalizując układ pod kątem instrumentów z przetwornikiem piezzo. Przełączanie pomiędzy kanałami odbywa się przy pomocy przełącznika podłogowego. Mogą one również być aktywowane jednocześnie za pomocą przełącznika Blend, pozwalając na korzystanie z dwóch systemów przetworników jednocześnie. Urządzenie oferuje standardowe wyjścia ¼” z instrumentalnym poziomem sygnału oraz zbalansowane wyjście XLR (możliwość określenia czy sygnał jest pobierany przed czy po efekcie). Buforowane wyjście tunera jest zsynchronizowane z przyciskiem mute, co pozwala na ciche strojenie instrumentu na scenie. Basiści używający swoich łańcuchów efektów mogą skorzystać z wbudowanej pętli efektów. Dzięki temu, możliwe jest łączenie potężnego przesteru Bassbone’a z  posiadanym zestawem efektów. Urządzenie oferuje również wzmacniacz słuchawkowy ze złączem 3.5mm.

  • typ obwodu audio: dyskretny klasy A
  • pasmo przenoszenia: 20Hz – 18kHz
  • całkowite zniekształcenia harmoniczne: 0.05%@-15dBu
  • zniekształcenia intermodulacji: 0.2%@-20dBu
  • zakres dynamiki: 85dB
  • impedancja wejściowa (wejście A): 220 kOhm/10 MOhm
  • impedancja wejściowa (wejście B): zmienna od 22 kOhm do 1.9 MOhm
  • impedancja wyjściowa: 300 Ohm (XLR)
  • maksymalny poziom sygnału wejściowego: +7dBu
  • gain boost drive: 0 – 25dB
  • gain PZB boost : +10dB na kanale A
  • poziom przesterowania wyjścia: +10dB (XLR)
  • podłoga szumów: -100dB
  • ekwiwalentny poziom szumów na wejściu: -92dBu
  • wejścia audio: ¼” wysoka impedancja
  • wyjście słuchawkowe 3.5mm z kontrolą poziomu głośności
  • zbalansowane wyjście XLR (standard AES)
  • kontrola: Gain, Low, Mid & High x 2, Drive, Mix, Tone (w przesterze) Drag
  • przełączniki: PZB, Blend, faza 180 stopni, XLR ground lift oraz odwrócenie fazy, LOOP Mode, EFX Mode, HF x 2, częstotliwość środkowego pasma x 2
  • filtr górnoprzepustowy: płaski, 80Hz, 150Hz
  • nachylenie filtra: 6dB/Oct
  • funkcja Merge: przycisk Blend miksuje kanały: 1 i 2 razem
  • zasilanie: +15VDC 400mA
  • w zestawie zasilacz
  • obudowa: stal walcowana 1.6mm, malowana proszkowo
  • wymiary: 203 x107 x 48mm
  • masa: 1.2 kg