Yamaha CL3

Zobacz inne produkty producenta Yamaha

Kod produktu

Każdy inżynier dźwięku, artysta i publiczność zgadza się, że jakość brzmienia jest najważniejsza. To pewnik. Poprzez dokładną analizę, przeglądy i udoskonalanie każdego najmniejszego szczegółu obwodów i użytych technologii, konsole Yamaha serii CL dostarczają doskonałego brzmienia, a także kompleksowego zakresu opcji „kolorowania”, które dają swobodę twórczą osobom na nich pracującym. Zapewniono wiele procesorów sygnałowych o najwyższej jakości, między innymi wyjątkowy Equalizer Portico 5033/5043 oraz urządzenia kompresujące, które wprowadzają technologię Yamaha VCM wspólnie z talentami legendarnego Ruperta Neve. Cała platforma jest przejrzysta i naturalna, tak by inżynier dźwięku bez problemu tworzył i dostarczał idealnego brzmienia.

Tworzenie idealnej, naturalnej platformy brzmienia

W serii CL zastosowano najbardziej zaawansowane technologie cyfrowe audio, by dostarczyć naturalnego brzmienia, które stanowi idealną podstawę dla wyobraźni zarówno artysty jak i inżyniera dźwięku. Taki rodzaj jakości dźwięku jest niemożliwy do uzyskania tylko poprzez specyfikację. Cykliczne oceny odsłuchowe oraz udoskonalenia dokonywane przez najbardziej cenionych specjalistów z branży są nieodzowną częścią kontroli jakości. Cyfrowe konsole mikserskie serii CL są dowodem na to, że czas i wysiłek zaangażowany w ten proces nie poszły na marne.

Brzmienie kryje się w szczegółach

Wyzwanie rozpoczyna się od wejść konsoli. W celu osiągnięcia wymaganego poziomu jakości brzmienia, poszczególnych elementów, źródła zasilania, uziemienia, układu obwodów, konstrukcji mechanicznej urządzenia, oraz niezliczonej ilości pozostałych szczegółów pierwotnych faz wejścia muszą zostać wyselekcjonowane i zaprojektowane z najwyższą starannością. Ocena odsłuchowa jest ważną częścią procesu tworzenia już od tej pierwszej fazy. Zmiana choćby jednego elementy elektronicznego może zmienić brzmienie w najbardziej nieoczekiwany sposób, a najmniejsze różnice muszą zostać zauważone oraz ocenione w miarę postępowania projektowego. Podjęto również ekstremalne środki, w celu maksymalizacji i skuteczności konwersji AD oraz DA, aż do tworzenia analiz spektralnych głównego zegara AD/DA oraz dostosowania zegara przekierowania sygnału FPGA, dla uzyskania jak najnaturalniejszego, muzykalnego brzmienia. Kolejnym ważnym elementem każdego systemu audio jest źródło zasilania. Ważna jest oczywiście pojemność źródła, ale tak samo jest w przypadku użytych kondensatorów, a uziemienie musi zostać tak zaprojektowane, by zapewnić możliwie jak najniższy opór. Powstały dźwięk jest wybitnie naturalnym przedstawieniem brzmienia wejściowego, dzięki czemu stanowi idealną podstawę do przetwarzania oraz efektów, które doprowadzą do ostatecznego, dopracowanego brzmienia.

Cudowna jakość i potencjał twórczy

Tworząc najlepsze możliwe brzmienie spełniające oczekiwania rozmaitych sal koncertowych i artystów, inżynierowie dźwięku wykorzystuję swoje doświadczenie i wyobraźnię podejmując mnóstwo praktycznych, a zarazem twórczych decyzji. Podstawowe narzędzie inżyniera, konsola mikserska, musi sprostać jego wymaganiom. Jakość brzmienia jest oczywiście najważniejsza, a jest to jeden z wielu obszarów w który celują konsole mikserskie serii CL. Oferują one również najbardziej zaawansowaną dostępną obecnie analogową technologię, aby dodać niespotykanego dotąd charakteru, ukształtować brzmienie wedle potrzeb, zachowując przy tym najwyższą jakość dźwięku.

Cyfrowe podejście do uznanej jakości analogowej

Rupert Neve to legenda. Jego zasługi na polu nagrywania audio oraz produkcji zaczęły się wraz cała epoką sprzętu muzycznego jaki znamy dzisiaj. I trwają do dnia dzisiejszego w formie przedwzmacniaczy mikrofonowych, korektorów, kompresorów, jak i konsol mikserskich, które stanowią złoty standard w profesjonalnej technice audio.
Pan Neve traktuje poważnie swoje brzmienie, więc jest to zaszczyt, że on i jego firma, Rupert Neve Designs, oficjalnie uznali własną technologię firmy Yamaha – VCM (Virtual Circuitry Modeling) – jako pierwszą tego rodzaju, zdolną do modelowania bogatego, pełnego ekspresji brzmienia analogowego, którego tak długo bronili. Używając technologii VCM, cyfrowe audio nareszcie może dostosowywać analogowe projekty, tak by zyskać na jakości brzmienia.
Technologia VCM, opracowana przez Toshi'ego Kunimoto („Dr. K”) oraz jego zespół w innowacyjnym oddziale Yamaha, jest koncepcją modelowania obwodów, która efektywnie symuluje najbardziej szczegółowe cechy charakterystyczne poszczególnych komponentów, aż do kondensatorów i rezystorów, skutkiem czego jest zdumiewająco realistyczna symulacja obwodów, która z łatwością deklasuje konwencjonalne symulacje cyfrowe. Ale dokładność nie jest jedynym aspektem- niezbędna jest także muzykalność, a modelowanie VCM zapewnia jedno i drugie.
Konsole mikserskie serii CL wyposażone są w modele VCM słynnego equalizera Neve Portico 5033 oraz kompresora/limitera Portico 5043, obydwa opracowane w ścisłej współpracy z Rupert Neve Designs. W modelach zawarto również cenny zakres innych modeli VCM: equalizerów, kompresorów oraz efektów studyjnej jakości. Usłyszysz różnicę.

Operatywność

Naprawdę przydatna konsola wzmacniająca brzmienie to ta, która może nadążyć za szybko zmieniającymi się wymaganiami aplikacji dźwiękowych. Nieodzowna jest wydajna intuicyjna obsługa. W serii CL rdzeniem precyzyjnego interfejsu użytkownika jest uznana koncepcja Centralogic firmy Yamaha, która oferuje nową, niespotykaną dotąd sprawność działania, począwszy od strony wizualnej, aż do kształtu i charakteru tłumików i kontrolerów. Konsole CL mogą być również kontrolowane zdalnie, za pomocą Apple iPad® lub innego komputera. Kontrola jest prosta i intuicyjna, oferując jednocześnie duży zakres swobody.

Centralogic w sercu nowoczesnego interfejsu

Interfejs użytkownika Yamaha Centralogic dowiódł już swojej wartości jako najbardziej przyjazne użytkownikowi środowisko robocze, nawet dla inżynierów dźwięku, którzy wcześniej uznawali tylko konsole analogowe. Zakorzeniona w koncepcji Centralogic seria CL sprawia, że intuicyjne i sprawne działanie wchodzi na jeszcze wyższy poziom, oferując system z którym szybko można się zapoznać.

Overview – Analogowy styl bliskości

Wyraźnie zauważalna jednorodność stylu, przenosząca się ze sprzętowych tłumików na wirtualny interfejs użytkownika poprzez elegancko zarysowany panel, doskonale pasuje do niedwuznacznej bezpośredniości modułów kanałowych analogowej konsoli. Wszystkie kanały wejścia i wyjścia mogą natychmiastowo zostać przypisane do sekcji Centralogic w ośmiokanałowych grupach.

Selected Channel – Kolejny branżowy standard od Yamaha

Ekran Selected Channel zapewnia przydatny podgląd wielu kontrolerów oraz funkcji dostępnych dla aktualnie wybranego kanału. Odpowiadające im fizyczne kontrolery po lewej stronie ekranu są oznaczone i ułożone w ten sam sposób jak te na ekranie, by mieć do nich pewny dostęp i operować nimi. Seria CL zawiera szereg ulepszeń dla tego już standardowego interfejsu, aby jak praca na nim była jak najłatwiejsza.

Każdy szczegół zaprojektowany dla optymalnego operowania

Sposób w jaki współpracują funkcje oraz kontrolery serii CL jest idealnym przykładem na to jak całość może być doskonalsza niż suma jej części. W większej części interfejsu użytkownika, przejrzystość, styl i precyzja poszczególnych tłumików, pokręteł i przełączników stanowi istotną część ogólnego odbioru pracy na konsoli. Wizualny przepływ układu sterowania poprzez wszystkie krzywizny konsoli, w znacznym stopniu przyczynia się do sprawnego funkcjonowania. Niezrównana równowaga całego systemu, wraz ze wszystkimi udoskonalaniami, takimi jak programowalne nazwy/kolory kanałów oraz pokrętła definiowane przez użytkownika, dodają wiele komfortu pracy na konsoli.

Zaprojektowane na nowo tłumiki

Nie przeoczona żadnego szczegółu formy czy funkcji, nawet krzywizna eleganckich tłumików komfortowo dopasowuje się do palców pod dowolnym kątem. Suwaki mają nawet antypoślizgowe wstawki, by zapewnić idealne tarcie dla gładkich przesunięć, wolnych od jakichkolwiek nagłych skoków. Ważna jest również przejrzystość, dlatego ich krawędzie są wyprofilowane tak, by zapewnić jasny widok całej skali tłumików pod każdym kątem.

Edytowalne nazwy i kolory kanałów

Edytowalna nazwa kanału wyświetlona jest nad każdym z tłumików zmienia się automatycznie na większą czcionkę w przypadku krótkich nazw, pokazując również wartości panoramy oraz tłumików. Poniżej każdego z ekranów nazwy znajduje się kolorowy pasek, który podświetlany jest w jakimkolwiek z ośmiu dostępnych kolorów, takich samych jak w centralnym panelu dotykowym, by zapewnić identyfikację kanałów oraz całych grup za jednym spojrzeniem. Jasność może zostać dostosowana, dla optymalnej widoczności w każdych warunkach oświetleniowych.

Bezpośredni dostęp do potrzebnych parametrów

Przyciski użytkownika są już od dawna standardem w cyfrowych mikserach Yamaha. Pokrętła użytkownika w serii CL szybko zyskają ten sam status. Praktycznie każdy z parametrów może zostać przypisany do pokręteł użytkownika dla bezpośredniego, natychmiastowego dostępu. Kolejną zaawansowaną opcją kontroli jest wybór własnego banku tłumików, pozwalając na natychmiastowe przestawienie tłumików w każdej sekcji.

Harmonia w formie i w funkcjonowaniu

Forma konsol CL jest nie tylko elegancka, ale też zapewnia najlepszą możliwą widoczność wszystkich kontrolerów i wyświetleń z pozycji sterującego. Wizualna ciągłość tłumików Centralogic jest naturalna. Podpórka dla dłoni to prawdziwy dąb we wspaniałym hebanowym wykończeniu, które wizualnie i fizycznie pasuje do ogólnego wyrafinowania całej konstrukcji.

Swoboda nowej kontroli zdalnej

Przy użyciu aplikacji CL StageMix, iPad staje się bezprzewodowym zdalnym kontrolerem, który może zostać użyty do ustawiania oraz operowania konsolami CL z dowolnego miejsca na scenie lub też na widowni. Panele CL5 oraz CL3 mają nawet wbudowane podstawki do iPad'a , zapewniając praktyczny uchwyt na iPad'a, który może być użyty by poszerzyć funkcjonalność urządzenia. Dla komputerów działających na systemach operacyjnych Windows lub Mac jest aplikacja CL Editor, dla operowania online oraz dokonywania ustawień oraz edycji offline. Oprócz pełnej kontroli nad ekranami Selected Channel oraz Overview, CL Editor ułatwia zarządzanie danymi ze sceny, edycję listy poprawek, edycję nazw kanałów i wiele innych. Możliwe jest użycie naraz aplikacji CL StageMix oraz CL Editor.

Funkcjonalność

Możliwości sieciowe szybko stają się podstawowym i nieodzownym elementem w dzisiejszym dynamicznym świecie cyfrowego dźwięku na żywo. Konsole mikserskie CL zawierają oddzielną konsolę i komponenty wejściowe/wyjściowe do komunikacji z sieciowym protokołem audio Dante™, pozwalając na szybkie, efektywne projektowanie oraz wdrażanie systemów od najprostszych, do najbardziej skomplikowanych. Możliwość przetwarzania Lake® poprzez gniazda rozszerzeń również dodają systemowi wszechstronności i zdolności adaptacyjnych do jak najszerszego zakresu potrzeb miksowania.

Dante dla szybkiej, elastycznej obsługi sieci

Złożoność i różnorodność współczesnych systemów dźwiękowych na żywo sprawia, że szybkie, elastyczne możliwości konfiguracji i ustawienia są niezbędne. Oczywiście najwyższy poziom jakości brzmienia musi zostać zachowany. Konsole serii CL używają protokołu sieciowego Dante, opracowanego przez Audinate, aby umożliwić elastyczne połączenia jednostek wejściowych/wyjściowych znajdujących się w racku, skonfigurowanych i umieszczonych zgodnie z wymaganiami aplikacji, zapewniając jednocześnie nadmiar, dla większej niezawodności.

Aż do ośmiu urządzeń wejściowych/wyjściowych w racku

Dante bezpośrednio wspiera konfigurację gwiazdową sieci, tak więc osiem urządzeń może zostać podłączonych do pojedynczej konsoli serii CL i rozmieszczone praktycznie, gdziekolwiek będą najbardziej potrzebne. Aby zmienić ustawienie sieci na łańcuchowe wystarczy zmienić kilka prostych ustawień przełącznika DIP.

Prosta konfiguracja

Zdolność do szybkiej i prostej konfiguracji nawet najbardziej złożonych systemów jest kolejną zaletą sieci Dante. W większości przypadków urządzenia w sieci są rozpoznawane i ustawiane automatycznie. Biorąc pod uwagę to, że poprawki wykonywane zazwyczaj przy pomocy komputera mogą zostać bezpośrednio z konsoli CL, zmiany w początkowej konfiguracji przebiegają praktycznie bezboleśnie.

Nadmiar dla niezawodności

Dante ułatwia również maksymalizację niezawodności systemu. Sieci gwiazdowe pozwalają na użycie podstawowych i zapasowych linii dla każdego z urządzeń, aby zapewnić niezawodność w sytuacjach krytycznych. Przy takim rodzaju ustawienia, awaria kabla czy też innej części nie spowoduje, że cały układ przestanie działać. Show będzie trwał nadal.

Pełna integracja przodów i kontroli odsłuchów

Kilka konsol serii CL może dzielić kontrolę nad tym samym urządzeniem, pozwalając na niespotykaną elastyczność systemu oraz efektywne wykorzystanie jego zasobów. Nowa funkcja kompensacji gainu daje możliwość połączenia kontroli przodów oraz systemu odsłuchowego za pośrednictwem jednej sieci, dla kompleksowej integracji cyfrowego dźwięku na żywo.

Współdzielenie wejściowego/wyjściowego urządzenia z kompensacją gainu

Oczywistą wadą podłączenia kilku konsol do pojedynczego urządzenia w racku jest to, że regulacja wzmocnienia wykonana na jednej konsoli, może mieć nieoczekiwany wpływ na zmianę gainu na innych konsolach. Funkcja kompensacji gainu zaimplementowana w konsolach CL zapewnia, że gdy zmodyfikowany zostaje stopień analogowego gainu na jednej z konsol, odpowiednia kompensacja jest automatycznie dostosowana na stopniu cyfrowym, tak więc poziom wysyłany z urządzenia w racku do podłączonych konsol CL pozostaje stały.

Cyfrowa kontrola gainu

Kompensacja gainu zastosowana po jakimkolwiek ustawieniu poziomu analogowego gainu, przeprowadzana jest wyłącznie na płaszczyźnie cyfrowej. Cyfrowa regulacja gainu to kolejna wyjątkowa funkcja serii CL, która zapewnia niezwykle sprawne, efektywne działanie oraz integrację całego systemu.

Kompletny zestaw narzędzi to brzmienia na żywo

Jakość i różnorodność wewnętrznych efektów stały się głównymi czynnikami wyboru cyfrowej konsoli. Brzmienie w jakości studyjnej jest koniecznością, ale tak samo jest z posiadaniem pod ręką odpowiednich do pracy procesorów. Konsole serii CL posiadają wyselekcjonowaną kolekcję profesjonalnych efektów, które sprostają wymaganiom każdego profesjonalisty. Wszystko, czego potrzebujesz by uzyskać idealnie dopracowany dźwięk- jest właśnie tutaj.

Premium Rack przenosi jakość studyjną na scenę

Jak nazwa wskazuje, „wirtualne racki” zawarte w konsolach serii CL pozwalają Ci na konfigurację potrzebnych procesorów sygnału w jedną, łatwo dostępną kombinację, w zasadzie taką jak tradycyjny analogowy rack. Nowy Premium Rack serii CL może pomieścić do ośmiu pozycji z sześciu wyrazistych korektorów oraz dynamicznych efektów, w tym korektor Rupert Neve Designs Portico 5033 oraz kompresor/limiter Portico 5043. Możliwość korzystania z najbardziej cenionych efektów studyjnych na świecie w miksach na żywo pomaga Ci zapewnić niedoścignioną jakość brzmienia w dowolnym miejscu.

Rack efektowy zawierający ponad 50 efektów

Oprócz opisanych wyżej Racków Premium, konsole CL zawierają rack efektowy, który pozwala na jednoczesne użycie do ośmiu efektów z kolekcji 46 efektów przestrzennych oraz 8 efektów insertowych, wszystkich w znakomitej jakości. Mimo że zapewniony jest oddzielny rack korekcyjny, każdy z 8 efektów w racku efektowym może zostać zastąpiony w miarę potrzeby przez jednostki korektora graficznego.

32-kanałowy rack korektora graficznego

Konsole CL zawierają również rack GEQ, który pozwala na podłączenie korektora graficznego do szyny wyjściowej, spełniając potrzebę miejsca dla korekcji oraz innych funkcji. W racku może być umieszczone do 16 31-pasmowych korektorów graficznych do jednoczesnego użytku, a każdy z nich może zostać przełączony na tryb Flex15GEQ, efektywnie zapewniając dwa kanały korektora, pozwalające na jednoczesne użycie 15 pasm. Z rackiem pełnym jednostek GEQ działających w trybie Flex15GEQ, masz w sumie 32 kanały korektora graficznego dla szerokiej gamy korekcji.

Szeroki zakres cenionych urządzeń

Technologia VCM zapewnia udoskonaloną, muzyczną tonalność w niesamowitym składzie urządzeń zawartych w Premium Rack oraz Effect Rack serii CL.

Premium Rack

- Portico 5033/5043
Urządzenia te nieskazitelnie modelują pełną głębię i szerokość brzmienia oryginalnych analogowych modułów korektora oraz kompresora/limitera Ruperta Neve. Są idealne nie tylko do dodawania brzmienia najwyższej studyjnej jakości procesora, ale są także niesłychanie łatwe w konfiguracji w celu uzyskania optymalnego efektu. Samo wstawienie tych wybitnych modeli do ścieżki sygnału może wzbogacić brzmienie.

- U76
Studyjny standard, idealny do szerokiego zakresu zastosowań. Zawiera nawet przycisk RATIO ''ALL'', który symuluje efekt wciśnięcia wszystkich przycisków ratio na pierwowzorze.

- Opt-2A
Jest to jeden z najczęściej używanych studyjnych kompresorów optycznych od 1960 roku. Charakterystyczna i wysoko ceniona kompresja oryginału została odtworzona z niezwykła precyzją.

- EQ-1A
Klasyczny studyjny korektor, który wciąż jest w cenie i jest wysoko ceniony za muzyczną reakcję jego lampy oraz transformatora obwodów korektora, jak również za jego świetne charakterystyki podbicia/podcinania.

- Dynamic EQ
Oryginalny procesor dynamiki dodający kompresję/ekspansję/ograniczanie w zależności od zmian poziomów wykrytych na określonych pasmach częstotliwości. Świetnie zaprojektowany interfejs czyni osiągnięcie idealnego dźwięku szybkim, łatwym procesem.

 

Effect Rack

- Comp 276
Model ten składa się z kilku analogowych kompresorów, popularnych w studiach nagraniowych w latach 70-tych. Każdy, kto zna oryginał od razu rozpozna jego charakterystyczny cios i tłuste brzmienie oferowane przez to urządzenie.

- Open Deck
Niepowtarzalny efekt modelujący zarówno analogowe układy znanych profesjonalnych magnetofonów oraz charakterystyki taśmy na nich użytej. Po prostu wybierasz to, co Ci odpowiada, lub łączysz rodzaje do nagrywania i do odtwarzania, tworząc przydatne wariacje.

- Comp 260
Kompresor/limiter tego urządzenia wywołał szał w późnych latach 70-tych, wyposażony w półprzewodnikowy obwód wykrywania poziomu RMS oraz VCA dla kontroli poziomu. Tego modelu nie da się pomylić z żadnym innym.

-EQ 601
By uzyskać dźwięk analogowego korektora, model ten odtwarza popularną topologię obwodu z lat 70-tych.

 

Dwa sposoby nagrywania na żywo

Seria CL oferuje dwa sposoby nagrywania na żywo: przydatne nagrywanie 2-ścieżkowe bezpośrednio na pamięć USB, oraz wysokiej jakości zapis wielościeżkowy na cyfrową stację roboczą audio poprzez system Dante. Czy to w celu prostego wysłania przez internet, czy wydania komercyjnego, czy też dla wirtualnej próby dźwięku następnego dnia, wszystkie funkcje nagrywania, jakich potrzebujesz zawarte są w serii CL.

Bezproblemowa integracja z Nuendo Live dla poważnych wielościeżkowych nagrań

Aplikacja Nuendo Live DAW została zaprojektowana specjalnie w ceku nagrań wielościeżkowych na żywo, zapewniając pełną kontrolę oraz przegląd dla sprawnego funkcjonowania w najbardziej wymagających sytuacjach koncertowych. Rozszerzenie plug-in zapewnia bezproblemową integrację z funkcjami konsoli CL, takimi jak nazwy kanałów, znaczniki, kontrolery, itd.

-Dante Virtual Soundcard
Oprogramowanie sterujące Dante Virtual Soundcard pozwala na bezpośrednie nagrywanie wielościeżkowe na DAW opartym o Windows lub Mac, bez potrzeby interfejsu audio pomiędzy konsolą mikserską a komputerem. Aplikacja DAW wysokiej jakości, taka jak Steinberg Nuendo Live może zostać użyta by nagrać do 64 ścieżek z jakością studyjną oraz z możliwością edycji.

-Wirtualna próba dźwięku
Odtwarzanie DAW może być natychmiast podłączone pod kanały wejściowe konsoli CL, także wielościeżkowe nagrania mogą zostać użyte do „wirtualnych” prób dźwięku, gdy artystów nie ma na scenie. Nagrania występu z poprzedniego dnia może zostać użyte na próbę dźwięku następnego dnia!

Przydatne dwuścieżkowe nagrywanie na pamięć USB

Dwuścieżkowe nagrywanie w formacie mp3 nie mogłoby być prostsze. Po prostu podłącz pamięć USB do złącza USB na panelu przednim konsoli i zacznij nagrywanie. Nie potrzebujesz żadnego innego sprzętu. Oczywiście możliwe jest też odtwarzanie z pamięci USB, tworząc to przydatnym źródłem muzyki tła lub efektów dźwiękowych

Możliwość rozbudowy i przystosowania

Trzy gniazda kart Mini-YGDAI na konsolach CL zapewniają łatwą rozbudowę wejść/wyjść jak również dodatkowe możliwości przetwarzania. Nowe pozycje w liście dostępnych kart rozbudowujących zawierają kartę MY8-LAKE która integruje w konsoli Lake Processing, podstawę w dzisiejszej branży brzmień na żywo, oraz kartę Dugan-MY16 która dodaje najbardziej zaawansowany automatyczny cueing mikrofonowy oraz kontrolę gainu dostępny na rynku.

Większa moc z Lake Speaker Processing Power

Przetwarzanie Lake stało się standardem dla aplikacji przetwarzających dźwięk na żywo. Sojusz pomiędzy Yamaha oraz Lab.gruppen przenosi Lake Processing prosto do konsol mikserskich serii CL, poprzez kartę rozszerzeń MY8-LAKE. Karta ta zapewnia tryby 8-in/8-out w Mesa (system EQ) , 4-in/12-out Contour (crossover), oraz tryby 4-in/4-out i 2-in/6-out Mesa & Contour (kombinacja). Choć przeznaczona głównie do przetwarzania głośnikowego, asymetryczny EQ Mesa może być bardzo użyteczny na źródłach wejściowych. Aplikacja The Lake Controller działająca na kompatybilnym komputerze umożliwia na zarządzanie wieloma urządzeniami Lake w systemie, podczas gdy bliska kompatybilność ze Smaart® Live przyczynia się do sprawnego, efektywnego dostosowywania systemu głośnikowego.

Automatyczna kontrola gainu aż do 16 wejść mikrofonowych

Karta automatycznego miksera Dugan-MY16, opracowana we współpracy z Dan Dugan Sound Desing, zapewnia sprawny automatyczny cueing mikrofonów oraz kontrolę gainów dla nawet 116 kanałów wejściowych. Zamiast używania bramek do otwarcia i zamknięcia kanałów, system Dugan używa współdzielenia gainu oraz wyciszeń dla gładkich, naturalnych zmian poziomów.

Złącze Cascade

Dla zastosowań wymagających dużej liczby kanałów wejściowych, konsole CL można połączyć kaskadowo przez karty wejścia/wyjścia, takie jak MY16-AE zainstalowane w ich gniazdach rozszerzeń mini-YGDAI

Funkcje zoptymalizowane dla dźwięku na żywo

Mimo że sposobów używania konsoli mikserskiej jest tyle, ilu jest inżynierów dźwięku, wiele informacji zwrotnych od specjalistów w każdym możliwym sektorze branży sprawił, że możliwe jest zapewnienie zestawu funkcji, który jest idealnie dopasowany dla rzeczywistych potrzeb brzmień na żywo.

300 pamięci sceny

Nawet do 300 kompletnych ustawień konsoli może być zachowanych jako „sceny” i zostać przywołanych w dowolnym momencie. Zapewnione są funkcje przywołania Safe, Focus oraz Preview*.

*Funkcja Preview będzie wspierana w nadchodzącej aktualizacji oprogramowania.

Uniwersalny delay wejścia/wyjścia

Do 1000ms opóźnienia kanałów wejściowych ułatwia kompensację fazy mikrofonu, natomiast do 1000ms opóźnienia na portach wyjściowych jest przydatne do kompensacji odległości głośników oraz strojenia do pomieszczenia.

Obszerny korektor i przetwarzanie dynamiki

Wszystkie kanały wyposażone są w 4-pasmowy parametryczny korektor oraz dwa procesory dynamiki (jeden procesor na wyjściach). Procesory zawierają HPF dla każdego wejścia a jeden działa również jako wysoce efektywny de-esser z zaawansowanymi algorytmami przetwarzania które oferują również tryb bandpass.

16 grup DCA

16 grup DCA pozwala na elastyczne grupowanie kilku kanałów wejściowych dla równoczesnej kontroli.

8 grup Mute

Kilka kanałów może zostać przydzielonych do którejkolwiek z grup mute dla natychmiastowego wyciszenia lub odwołania wyciszenia, z nową funkcją Dimmer Level.

16 klawiszy użytkownika

Ogromna liczba funkcji konsoli może zostać przypisana do 16 klawiszy użytkownika, dla natychmiastowego dostępu. Funkcje takie jak Sends on Fader, Tap Tempo czy Set by Sel.

Wiele zestawów klawiszy użytkownika

Dla mniej doświadczonych użytkowników dostęp do konsoli może zostać ograniczony, tak jak i zapobiegnięcie wypadkowi poprzez to, że układ klawiszy użytkownika może być zapisany na konsoli* lub na pamięci USB.

*Będzie wprowadzone w nadchodzącej aktualizacji oprogramowania.

Interfejs 5-in/5-out GPI

Interfejs 5-input/5-output GPI pozwala konsoli CL na reakcję na wejścia z zewnętrznych przełączników, jak również do przesyłania statusu on/off to urządzeń zewnętrznych.

*Funkcjonalność GPI wspierana będzie w nadchodzącej aktualizacji oprogramowania.

Plik pomocy

Wystarczy dotknąć na ekranie przycisku „Help” by uzyskać dostęp do wbudowanej instrukcji obsługi. Po załadowaniu wszystkie niezbędne informacje dostępne są bezpośrednio na wyświetlaczu konsoli, więc nie musisz nosić ze sobą wydrukowanej instrukcji.

  • wejścia 64 mono, 8 stereo
  • konfiguracja tłumików: 16 w sekcji lewej, 8 w sekcji centralnej, 2 w sekcji master
  • stalowa podstawka pod iPada
  • opcjonalny wskaźnik LED
  • częstotliwość próbkowania wewnętrzna: 44.1kHz / 48kHz
  • częstotliwość próbkowania zewnętrzna: 44.1kHz: +4.1667%, +0.1%, -0.1%, -4.0% (±200ppm), 48kHz: +4.1667%, +0.1%, -0.1%, -4.0% (±200ppm)
  • opóźnienie sygnału: < 2.5ms, OMNI IN - OMNI OUT, Fs=48kHz
  • całkowite zniekształcenia harmoniczne: < 0.05% 20Hz-20kHz@+4dBu przy 600Ω, OMNI IN - OMNI OUT, Input Gain = Min.
  • pasmo przenoszenia: +0.5, -1.5dB 20Hz-20kHz, odpowiada +4dBu na wyjściu @1kHz, OMNI IN - OMNI OUT
  • zakres dynamiki: 112dB typ.: DA przetwornik / 108dB typ.: OMNI IN - OMNI OUT, Input Gain = Min.
  • poziom szumów na wejściach (EIN): -128dBu, Input Gain=Max
  • poziom szumów na wyjściu: -88dBu (Residual output noise) ST master off
  • przesłuchy: -100dB*1, sąsiednie kanały OMNI IN/OMNI OUT, Input Gain = Min.
  • zasilanie: 110-240V 50/60Hz
  • pobór mocy: 170W: ze zintegrowanego zasilacza/ 200W: Jednoczesne wykorzystanie zintegrowanego zasilacza oraz zewnętrznego zasilania PW800
  • wymiary: 839mm x 299mm x 667mm
  • masa: 29kg
  • zakres temperatury pracy: 0 – 40 ‘C, temperatura spoczynkowa: -20 - -60’C