Gibson walczy z podróbkami! Sprawdź jak rozpoznać, czy Twój egzemplarz jest prawdziwy.
2010-06-01

W zeszłym roku 15-letni Jonathan Jakubowski z miasta Cary w Północnej Karolinie postanowił kupić gitarę Gibson Les Paul. Znalazł interesujący go instrument w ogłoszeniach lokalnej gazety. Jakubowski tłumaczy, że w zakupie kierował się gustem swojego idola: “moim ulubionym gitarzystą jest Eric Clapton, a przez długi czas grał on właśnie na Les Paulach".

Jonathan i jego ojciec odwiedzili sprzedawcę w jego domu celem zakupu oferowanej gitary Les Paul Standard. Na miejscu zostali jednak przekonani przez sprzedawcę do zakupu modelu Wine Red Les Paul Custom, rzekomo zakupionego przez sprzedawcę od podróżującego muzyka. Jonathan zapłacił $1,000 za ten instrument - całe swoje oszczędności. Po powrocie do domu zauważył jednak, że coś było nie tak.

“Wcześniej grałem na Les Paulach wyłącznie w sklepach muzycznych. Miałem jednak złe przeczucie i postanowiłem przeszukać internet w celu poznania typowych cech podrobionej gitary" mówi Jakubowski. "Pierwszą cechą, która wzbudziła moje podejrzenia, była płytka osłaniająca nakrętkę pręta napinającego, która była przykręcona do główki za pomocą trzech, a nie dwóch śrubek."

Personel miejscowego sklepu muzycznego potwierdził podejrzenia Jakubowskiego - gitara była falsyfikatem. Uczeń drugiej klasy liceum zawiadomił policję i w wyniku dochodzenia mieszkaniec Północnej Karoliny, który zakupił falsyfikat z chińskiej strony internetowej i następnie odsprzedał go Jakubowskiemu, został aresztowany pod zarzutem dwukrotnego czerpania korzyści z podrobionego znaku towarowego.

Powyższy przypadek jest jednym z wielu, które skłoniły firmę Gibson do wypowiedzenia wojny rosnącemu problemowi fałszowania instrumentów i sprzedawania ich przez sklepy i osoby prywatne w Chinach.

Ochrona inwestycji naszych klientów oraz marki Gibson jest dla nas najwyższym celem” mówi Ric Olsen, Dyrektor Ochrony i Prewencji Strat w firmie Gibson. “Chcemy, by każdy gitarzysta był szczęśliwym posiadaczem Gibsona. Próbujemy chronić ich inwestycje poprzez eliminację problemu fałszywych kopii.”

Najwięcej falsyfikatów spotyka się w sklepach internetowych bazujących w dużych chińskich miastach jak Pekin i Szanghaj. Nie oznacza to jednak, że problem nie istnieje na naszym własnym podwórku. Niektórzy ludzie od dawna próbowali zbudować i sprzedawać własnego Les Paula. Poważny problem stanowią jednak właśnie podróbki chińskie."

Inne źródła falsyfikatów to serwisy aukcyjne (jak eBay), które wystawiają setki instrumentów będących kopiami Gibsona i innych marek.

Niektóre z podróbek używają nawet opatentowanych logo i kształtów główek. Po bliższej inspekcji okazuje się jednak, że instrumenty te nie leżą dobrze w dłoni, nie brzmią jak prawdziwy Gibson, numer seryjny nie jest zarejestrowany przez Gibsona i stanowczo nie odpowiadają naszej kontroli jakości.

Pierwszą wskazówką zdradzającą falsyfikat jest najczęściej cena. Jeżeli gitara na aukcji internetowej kosztuje zaledwie ułamek standardowej ceny, istnieje bardzo duża możliwość, że jest to falsyfikat. Konsument powinien wystrzegać się też instrumentów o relatywnie wysokiej cenie przesyłki, np. przekraczającej cenę samej gitary.

Mimo to, Olsen przyznaje, że odróżnienie podróbki od falsyfikatu może być dla początkującego dość trudne.

“Mieliśmy kontakt z gitarzystami, którzy nie mieli pojęcia, że ich instrument był podróbką. Dopóki nie podłączysz instrumentu lub nie zdejmiesz płytki ochronnej pręta napinającego i zobaczysz teflon zamiast metalowego siodełka, dopóty falsyfikat może nie zostać wykryty!”

Weryfikacja tak wielu czynników, jak waga, wykończenie instrumentu, brzmienie, wygoda gry, elektronika i osprzęt, wymaga wyspecjalizowanej wiedzy. Dlatego też Gibson poleca klientom przekazanie tego zadania sztabowi profesjonalistów z działu obsługi klienta. Mimo że kopie mogą zwieść niejedno oko, manager działu, Jason Davidson, nie ma najmniejszego problemu z ich wykryciem: "Zwykle rozpoznajemy kopie od samego początku... Są to instrumenty bardzo niskiej jakości. Brzmią wręcz tragicznie. Wygoda gry też jest niska. Wykonane zostały wyłącznie by wyglądać jak Gibson, ale nawet z tym zadaniem do końca sobie nie radzą.”

Gibson zaleca wszystkim konsumentom by kupowali instrumenty wyłącznie od ich autoryzowanych dealerów. Gwarantuje to autentyczność zakupionych instrumentów, Informacje o sieci dealerów gitar Gibson znajdują się na stronie http://lauda-audio.pl/gdzie-kupic.html?marka[]=54

Konsumenci są również zachęcani do kontaktu z serwisem Gibsona: “Zatrudniamy profesjonalistów, którzy znają te instrumenty od deski do deski. Zauważą jeśli potencjometr nie został wyprodukowany w tym samym roku, co reszta instrumentu. Zauważą też, jeśli wykorzystano niewłaściwy przewód”. Konsumenci mogą również wysyłać serwisowi Gibsona zdjęcia "podejrzanych" instrumentów: pełny widok przodu i tyłu oraz zbliżenie przodu i tyłu główki dają zwykle wystarczający pogląd.

“Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by chronić klientów i rzetelność naszych marek" mówi Henry Juszkiewicz, prezes i przewodniczący zarządu Gibson Guitars. “Mamy nadzieję, że dzięki temu ostrzeżeniu klienci dowiedzą się jak nie paść ofiarą fałszerstwa i jak pozyskać informacje na temat autentyczności gitar Gibson.

Oszukani klienci powinni zgłosić zaistniałą sytuację na policji. Mogą też odwiedzić stronę http://www.ic3.gov/, na której zgłasza się przestępstwa internetowe.

Jeżeli masz pytania na temat autentyczności instrumentu, skontaktuj się z dystrybutorem Gibsona w Polsce - firmą Lauda Audio: info@lauda-audio.pl

Po czym poznać fałszywego Gibsona:

Aby upewnić się, czy ich instrumenty są autentyczne, konsumenci powinni przyjrzeć się poniższym wskazówkom:

  • Zmierz gitarę, by upewnić się, że instrument nie został zmniejszony. Poprawne wartości mogą zostać odnalezione pod następującym adresem: www.gibson.com
  • Przyjrzyj się główce instrumentu, jej kształtowi i logo. Sprawdź czy są one jednakowe z tymi na stronie www.
  • Sprawdź, czy elementy wykonane z masy perłowej/perły są rzeczywiście intarsjowane.
  • Sprawdź, czy napis Les Paul jest zapisany kursywą
  • Upewnij się, że osłonka końcówki pręta napinającego jest mocowana za pomocą dwóch śrubek
  • Oceń jakość wykonania otworów kontrolnych i pickupów
  • Upewnij się, że otwory na pickupy nie są pomalowane na czarno
  • Zawsze żądaj instrukcji oraz karty gwarancyjnej gitary Gibson.
  • Sprawdź przewody. Jeśli są plastikowe, to nie jest to prawdziwy Gibson
  • Kiedy powyższe sposoby nie dają rezultatu – skontaktuj się z serwisem Gibsona.


Powiązane produkty

Epiphone Tom Delonge Signature ES333

Epiphone Tom Delonge Signature ES333

Specyfikacja: Korpus: Laminowany klon Gryf: Mahoń Profil gryfu: SpeedTaper Podstrunnica: Palisander Progi: 22 Jumbo Przetwornik: Humbucker Gibson Dirty Fingers Kontrola: Pokrętło głośności Mostek: LockTone tune-o-matic Strunociąg: Stoptail  Klucze: Grover die cast Menzura: 24.75" Sygnatura Toma z tyłu główki

Gibson 1958 Les Paul Plain Top V.O.S. WC

Gibson 1958 Les Paul Plain Top V.O.S. WC

Specyfikacja: Korpus: Lity mahoń Nakładka: Klon (Carved Maple) Gryf: Mahoń (long neck tenon) Podstrunnica: Palisander Progi: 22 Inkrustacje: Perłowe trapezoidy Menzura: 24 3/4"” Mostek: ABR-1 Tune-O-Matic Przetworniki: Burstbucker 1 (R), Burstbucker 2 (T) z magnesami Alnico II Klucze: Vintage style tulips Potencjometry: CTS Kolory: Washed Cherry (WC) W zestawie futerał oraz certyfikat autentyczności  

Gibson Hummingbird HS

Gibson Hummingbird HS

Specyfikacja: kształt pudła: Square Shoulder ; top: świerk Sitka Spruce ; boki i tył: mahoń ; binding: wielowarstwowy z przodu, i z tyłu pudła ; rozeta: tradycyjny, podwójny pierścień ; ożebrowanie: top, żłobione ; gryf: mahoń ; profil gryfu: SlimTaper ; szerokość siodełka: 1.725” ; pręt napinający: jednostronny ; łączenie gryfu z korpusem: jaskółczy ogon, łączenie na wysokości 14 progu ; podstrunnica: palisander ; skala: 24.75” ; promień krzywizny podstrunnicy: 12” ; inkrustacje na podstrunnicy: równoległoboki z masy perłowej ; siodełko: Tusq ; główka: tradycyjna CF-100, odchylona od osi gryfu o 17 stopni ; inkrustacje na główce: logo Gibson i korona ; pokrywa pręta napinającego: czarno-biała ; klucze: Grover Rotomatics, niklowane, przełożenie 14:1 ; mostek: tradycyjny Belly z palisandru, z siodełkiem z materiału Tusq ; pickguard: tradycyjny Tortoise Hummingbird Motif ; zaczepy paska: End Pin Jack Strap Button ; struny: 012" - .053" Gibson Light Guage

Gibson J-45 Standard VS

Gibson J-45 Standard VS

Specyfikacja: Typ korpusu: Round Shoulder Płyta wierzchnia: Lity świerk Tył i boki: Mahoń Binding: Cztery warstwy na płycie górnej i pojedyncza warstwa na dolnej Gryf: Mahoń Profil: Kształt „V” Miejsce łączenia gryfu: 14 próg Podstrunnica: Palisander Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 20 Inkrustacje: Kropki, MOP Mostek: Palisander, kształt: „Belly up” Klucze: Niklowane z białymi pokrętłami Zaciski strun: Koloru białego Elektronika: Przetworniki akustyczne L.R. Buggy D

Gibson Les Paul Axcess Standard w/Floyd Rose IT

Gibson Les Paul Axcess Standard w/Floyd Rose IT

Specyfikacja: Płyta wierzchnia: Wzorzysty klon Tył: Mahoń Gryf: Jednoczęściowy, mahoniowy o szybkim, zaokrąglonym profilu Menzura: 24 3/4" Ilość progów: 22 Osprzęt: Chrom Klucze: Vintage Tulips Podstrunnica: Palisander Przetworniki: 496R (szyjka), 498T (mostek) Mostek: Typu StopBar Binding: Jedna warstawa kremowego bindingu na topie Inkrustacje: Pod postacią perłowych trapezoidów Wzorzysta nakładka z klonu wykończona nitrocelulozowym lakierem Kolor: Iced Tea (IT)  

Gibson Les Paul Custom Silverburst

Gibson Les Paul Custom Silverburst

Specyfikacja: Ręcznie wykonana w Custom Shop Gryf: jednoczęściowy, mahoń Top: klon Korpus: mahoń Binding: korpusu, szyjki i główki Podstrunnica: Richlite; Inkrustacje: perłowe bloki Osprzęt: Chrom Przetworniki: 490R i 498T humbuckers Mostek: Tune-o-matic Strunociąg: stopbar Twardy futerał Kolor: Limited Edition Silverburst

Gibson Les Paul Junior Billie Joe Armstrong EB

Gibson Les Paul Junior Billie Joe Armstrong EB

Specyfikacja: Korpus: Mahoń Gryf: Mahoń Rodzaj gryfu: 1960 Slim Taper Menzura: 24-3/4" Podstrunica: Palisander Markery: Kropki z macicy perłowej Osprzęt: Niklowany Siodełko: Modelowany plastik Mostek: Vintage'owy typu wraparound Pickup: specjalnie zaprojektowany H-90 Kontrola: potencjometr barwy i głośności Kolor: Ebony Dodatki: Autograf na główce, Case: Twardy futerał Billie Joe

Gibson Les Paul Junior Billie Joe Armstrong VS

Gibson Les Paul Junior Billie Joe Armstrong VS

Specyfikacja: Korpus: Mahoń Gryf: Mahoń Rodzaj gryfu: 1960 Slim Taper Menzura: 24-3/4" Podstrunica: Palisander Markery: Kropki z macicy perłowej Osprzęt: Niklowany Siodełko: Modelowany plastik Mostek: Vintage'owy typu wraparound Pickup: specjalnie zaprojektowany H-90 Kontrola: potencjometr barwy i głośności Kolor: Vintage Sunburst Dodatki: Autograf na główce, Case: Twardy futerał Billie Joe  

Gibson Les Paul Studio AW

Gibson Les Paul Studio AW

Specyfikacja: Gibson USA Produkcja: Nashville TN, USA Korpus: klon + mahoń Gryf: mahoń Profil: 1959 Les Paul, zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 16 próg Podstrunnica: palisander, heban (w kolorze Classic White i Alpine White) Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: perłowe trapezoidy Osprzęt: chromowany Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Speed” koloru czarnego Klucze: Vintage koloru zielonego, układ 3:3 Przetwornik przy mostku: humbucker 498T Alnico Przetwornik

Gibson Les Paul Studio AW GH

Gibson Les Paul Studio AW GH

Specyfikacja: Gibson USA Produkcja: Nashville TN, USA Korpus: klon + mahoń Gryf: mahoń Profil: 1959 Les Paul, zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 16 próg Podstrunnica: palisander, heban (w kolorze Classic White i Alpine White) Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: perłowe trapezoidy Osprzęt: złoty Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Speed” koloru czarnego Klucze: Vintage koloru zielonego, układ 3:3 Przetwornik przy mostku: humbucker 498T Alnico Przetwornik przy

Gibson Les Paul Studio EB CH LH

Gibson Les Paul Studio EB CH LH

Specyfikacja: Gibson USA Produkcja: Nashville TN, USA Korpus: klon + mahoń Gryf: mahoń Profil: 1959 Les Paul, zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 16 próg Podstrunnica: palisander, heban (w kolorze Classic White i Alpine White) Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: perłowe trapezoidy Osprzęt: chromowany Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Speed” koloru czarnego Klucze: Vintage koloru zielonego, układ 3:3 Przetwornik przy mostku: humbucker 498T Alnico Przetwornik

Gibson Les Paul Studio EB GH

Gibson Les Paul Studio EB GH

Specyfikacja: Gibson USA Produkcja: Nashville TN, USA Korpus: klon + mahoń Gryf: mahoń Profil: 1959 Les Paul, zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 16 próg Podstrunnica: palisander, heban (w kolorze Classic White i Alpine White) Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: perłowe trapezoidy Osprzęt: złoty Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Speed” koloru czarnego Klucze: Vintage koloru zielonego, układ 3:3 Przetwornik przy mostku: humbucker 498T Alnico Przetwornik przy

Gibson Les Paul Studio Ebony EB w/CH

Gibson Les Paul Studio Ebony EB w/CH

Specyfikacja: Gibson USA Produkcja: Nashville TN, USA Korpus: klon + mahoń Gryf: mahoń Profil: 1959 Les Paul, zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 16 próg Podstrunnica: palisander, heban (w kolorze Classic White i Alpine White) Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: perłowe trapezoidy Osprzęt: chromowany Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Speed” koloru czarnego Klucze: Vintage koloru zielonego, układ 3:3 Przetwornik przy mostku: humbucker 498T Alnico Przetwornik

Gibson Les Paul Studio FI CH

Gibson Les Paul Studio FI CH

Specyfikacja: Produkcja: Nashville TN, USA Korpus: klon + mahoń Gryf: mahoń Profil: 1959 Les Paul, zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 16 próg Podstrunnica: palisander, heban (w kolorze Classic White i Alpine White) Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: perłowe trapezoidy Osprzęt: chrom Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Speed” koloru czarnego Klucze: Vintage koloru zielonego, układ 3:3 Elektronika: Przetwornik przy mostku: humbucker 498T Alnico Przetwornik pr

Gibson Les Paul Studio FI GH

Gibson Les Paul Studio FI GH

Specyfikacja: Gibson USA Produkcja: Nashville TN, USA Korpus: klon + mahoń Gryf: mahoń Profil: 1959 Les Paul, zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 16 próg Podstrunnica: palisander, heban (w kolorze Classic White i Alpine White) Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: perłowe trapezoidy Osprzęt: złoty Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Speed” koloru czarnego Klucze: Vintage koloru zielonego, układ 3:3 Przetwornik przy mostku: humbucker 498T Alnico Przetwornik przy

Gibson Les Paul Studio WR CH

Gibson Les Paul Studio WR CH

Specyfikacja: Gibson USA Produkcja: Nashville TN, USA Korpus: klon + mahoń Gryf: mahoń Profil: 1959 Les Paul, zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 16 próg Podstrunnica: palisander, heban (w kolorze Classic White i Alpine White) Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: perłowe trapezoidy Osprzęt: chromowany Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Speed” koloru czarnego Klucze: Vintage koloru zielonego, układ 3:3 Przetwornik przy mostku: humbucker 498T Alnico Przetwornik

Gibson Les Paul Studio WR GH

Gibson Les Paul Studio WR GH

Specyfikacja: Gibson USA Produkcja: Nashville TN, USA Korpus: klon + mahoń Gryf: mahoń Profil: 1959 Les Paul, zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 16 próg Podstrunnica: palisander, heban (w kolorze Classic White i Alpine White) Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: perłowe trapezoidy Osprzęt: złoty Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Speed” koloru czarnego Klucze: Vintage koloru zielonego, układ 3:3 Przetwornik przy mostku: humbucker 498T Alnico Przetwornik przy

Gibson Les Paul Studio WR Left Hand

Gibson Les Paul Studio WR Left Hand

Specyfikacja: Gibson USA Produkcja: Nashville TN, USA Korpus: klon + mahoń Gryf: mahoń Profil: 1959 Les Paul, zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 16 próg Podstrunnica: palisander, heban (w kolorze Classic White i Alpine White) Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: perłowe trapezoidy Osprzęt: złoty Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Speed” koloru czarnego Klucze: Vintage koloru zielonego, układ 3:3 Przetwornik przy mostku: humbucker 498T Alnico Przetwornik przy

Gibson Les Paul Traditional Ebony

Gibson Les Paul Traditional Ebony

Specyfikacja: Korpus: Płyta wierzchnia: wzorzysty klon (wzorzysty klon AA w Plus) Płyta tylnia: mahoń Binding: jedna warstwa na płycie wierzchniej Gryf: mahoń Profil: '50's “Rounded” Podstrunnica:palisander Menzura: 24 3/4" Ilość progów:22 Inkrustacje: trapezoidy Binding: jedna warstwa Osprzęt: chromowany Strunociąg: Stopbar Mostek: Tune-o-matic Gałki: złote Speed Knobs Klucze: TonePro Kluson Style Elektronika: Przetwornik przy gryfie: '57 Classic Humbucker Przetwornik przy mostku

Gibson Les Paul Traditional Ebony Left Hand

Gibson Les Paul Traditional Ebony Left Hand

Specyfikacja: Korpus: Płyta wierzchnia: wzorzysty klon AA Płyta tylna: mahoń Binding: jedna warstwa na płycie wierzchniej Gryf: mahoń Profil: '50's “Rounded” Podstrunnica:palisander Menzura: 24 3/4" Ilość progów:22 Inkrustacje: trapezoidy Binding: jedna warstwa Osprzęt: chromowany Strunociąg: Stopbar Mostek: Tune-o-matic Gałki: złote Speed Knobs Klucze: TonePro Kluson Style Elektronika: Przetwornik przy gryfie: '57 Classic Humbucker Przetwornik przy mostku: '57 Classic Plus Humbu

Gibson Les Paul Traditional Gold Top

Gibson Les Paul Traditional Gold Top

Specyfikacja: Korpus: Płyta wierzchnia: wzorzysty klon (wzorzysty klon AA w Plus) Płyta tylna: mahoń Binding: jedna warstwa na płycie wierzchniej Gryf: mahoń Profil: '50's “Rounded” Podstrunnica:palisander Menzura: 24 3/4" Ilość progów:22 Inkrustacje: trapezoidy Binding: jedna warstwa Osprzęt: chromowany Strunociąg: Stopbar Mostek: Tune-o-matic Gałki: złote Speed Knobs Klucze: TonePro Kluson Style Elektronika: Przetwornik przy gryfie: '57 Classic Humbucker Przetwornik przy mostku:

Gibson Les Paul Traditional Plus Desert Burst

Gibson Les Paul Traditional Plus Desert Burst

Specyfikacja: Korpus: Płyta wierzchnia: wzorzysty klon AA Płyta tylna: mahoń Binding: jedna warstwa na płycie wierzchniej Gryf: mahoń Profil: '50's “Rounded” Podstrunnica:palisander Menzura: 24 3/4" Ilość progów:22 Inkrustacje: trapezoidy Binding: jedna warstwa Osprzęt: chromowany Strunociąg: Stopbar Mostek: Tune-o-matic Gałki: złote Speed Knobs Klucze: TonePro Kluson Style Elektronika: Przetwornik przy gryfie: '57 Classic Humbucker Przetwornik przy mostku: '57 Classic Plus Humbu

Gibson Les Paul Traditional Plus Heritage Cherry Sunburst

Gibson Les Paul Traditional Plus Heritage Cherry Sunburst

Specyfikacja: Korpus: Płyta wierzchnia: wzorzysty klon AA Płyta tylna: mahoń Binding: jedna warstwa na płycie wierzchniej Gryf: mahoń Profil: '50's “Rounded” Podstrunnica:palisander Menzura: 24 3/4" Ilość progów:22 Inkrustacje: trapezoidy Binding: jedna warstwa Osprzęt: chromowany Strunociąg: Stopbar Mostek: Tune-o-matic Gałki: złote Speed Knobs Klucze: TonePro Kluson Style Elektronika: Przetwornik przy gryfie: '57 Classic Humbucker Przetwornik przy mostku: '57 Classic Plus Humbu

Gibson Les Paul Traditional Plus Heritage Cherry Sunburst Left Hand

Gibson Les Paul Traditional Plus Heritage Cherry Sunburst Left Hand

Specyfikacja: Korpus: Płyta wierzchnia: wzorzysty klon AA Płyta tylna: mahoń Binding: jedna warstwa na płycie wierzchniej Gryf: mahoń Profil: '50's “Rounded” Podstrunnica:palisander Menzura: 24 3/4" Ilość progów:22 Inkrustacje: trapezoidy Binding: jedna warstwa Osprzęt: chromowany Strunociąg: Stopbar Mostek: Tune-o-matic Gałki: złote Speed Knobs Klucze: TonePro Kluson Style Elektronika: Przetwornik przy gryfie: '57 Classic Humbucker Przetwornik przy mostku: '57 Classic Plus Humbu

Gibson Les Paul Traditional Plus Honey Burst

Gibson Les Paul Traditional Plus Honey Burst

Specyfikacja: Korpus: Płyta wierzchnia: wzorzysty klon AA Płyta tylna: mahoń Binding: jedna warstwa na płycie wierzchniej Gryf: mahoń Profil: '50's “Rounded” Podstrunnica:palisander Menzura: 24 3/4" Ilość progów:22 Inkrustacje: trapezoidy Binding: jedna warstwa Osprzęt: chromowany Strunociąg: Stopbar Mostek: Tune-o-matic Gałki: złote Speed Knobs Klucze: TonePro Kluson Style Elektronika: Przetwornik przy gryfie: '57 Classic Humbucker Przetwornik przy mostku: '57 Classic Plus Humbu

Gibson Les Paul Traditional Plus Iced Tea

Gibson Les Paul Traditional Plus Iced Tea

Specyfikacja: Korpus: Płyta wierzchnia: wzorzysty klon AA Płyta tylna: mahoń Binding: jedna warstwa na płycie wierzchniej Gryf: mahoń Profil: '50's “Rounded” Podstrunnica:palisander Menzura: 24 3/4" Ilość progów:22 Inkrustacje: trapezoidy Binding: jedna warstwa Osprzęt: chromowany Strunociąg: Stopbar Mostek: Tune-o-matic Gałki: złote Speed Knobs Klucze: TonePro Kluson Style Elektronika: Przetwornik przy gryfie: '57 Classic Humbucker Przetwornik przy mostku: '57 Classic Plus Humbu

Gibson Les Paul Traditional Plus Light Burst

Gibson Les Paul Traditional Plus Light Burst

Specyfikacja: Korpus: Płyta wierzchnia: wzorzysty klon AA Płyta tylna: mahoń Binding: jedna warstwa na płycie wierzchniej Gryf: mahoń Profil: '50's “Rounded” Podstrunnica:palisander Menzura: 24 3/4" Ilość progów:22 Inkrustacje: trapezoidy Binding: jedna warstwa Osprzęt: chromowany Strunociąg: Stopbar Mostek: Tune-o-matic Gałki: złote Speed Knobs Klucze: TonePro Kluson Style Elektronika: Przetwornik przy gryfie: '57 Classic Humbucker Przetwornik przy mostku: '57 Classic Plus Humbu

Gibson SG  61 Reissue Heritage Cherry HC

Gibson SG 61 Reissue Heritage Cherry HC

Specyfikacja: Korpus: mahoń Gryf: mahoń Profil: 1960 „slim fast” Miejsce łączenia gryfu: 22 próg Podstrunnica: palisander Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: trapezoidy Osprzęt: Niklowany Mostek: ABR-1 Strunociąg: Stopbar Gałki: “Top Hat” koloru czarnego Klucze: Shaller Green, układ 3:3 Elektronika: Przetwornik przy mostku: humbucker ’57 Classic Przetwornik przy gryfie: humbucker ’57 Classic Regulacja: dwa potencjometry głośności i dwa tonu, tr&oac

Gibson SG Angus Young Signature EB

Gibson SG Angus Young Signature EB

Specyfikacja: Korpus: Lity mahoń Płytka ochronna: 5-wartswowa, w stylu 60’ SG Standard Gryf: Lity mahoń, jednoczęściowy Profil gryfu: Zgodny ze specyfikacją Angusa i jego ’68 SG Standard, super-szczupły i wygodny Podstrunnica: Heban Progi: 22 Inkrustacje: Akrylowe pioruny Kąt odchylenia główki: 17 stopni Siodełko: Corian Przetwornik przy gryfie: Gibson 57 Classic humbucker Przetwornik przy mostku: Gibson Angus Young humbucker Gałki: Czarne, witch-hat Kontrola: 2 potenjometry głośności, 2

Gibson SG Special EB

Gibson SG Special EB

Specyfikacja: Korpus: mahoń Gryf: mahoń Profil: zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 19 próg Podstrunnica: palisander Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: kropki Osprzęt: chromowany Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Top Hat” koloru czarnego Klucze: układ 3:3 Elektronika: Przetwornik przy mostku: humbucker 490T Przetwornik przy gryfie: humbucker 490R Regulacja: 2 potencjometry głośności i 2 tonu, trójpozycyjny przełącznik Struny: Gibson Brite Wires 010-

Gibson SG Special Faded WB

Gibson SG Special Faded WB

Specyfikacja: Korpus: mahoń Gryf: mahoń Profil: zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 19 próg Podstrunnica: palisander Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: perłowe kropki Osprzęt: chromowany Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Top Hat” koloru czarnego Klucze: układ 3:3 Elektronika: Przetwornik przy mostku: humbucker 490T Przetwornik przy gryfie: humbucker 490R Regulacja: 2 potencjometry głośności i 2 tonu, trójpozycyjny przełącznik Struny: Gibson Brite Wi

Gibson SG Special Faded WC

Gibson SG Special Faded WC

Specyfikacja: Korpus: Mahoń Gryf: Mahoń Profil: Zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 19 próg Podstrunnica: Palisander Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: Perłowe kropki Osprzęt: Chromowany Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Top Hat” koloru czarnego Klucze: Układ 3:3 Elektronika: Przetwornik przy mostku: humbucker 490T Przetwornik przy gryfie: humbucker 490R Regulacja: 2 potencjometry głośności i 2 tonu, trójpozycyjny przełącznik Struny: Gibson Brite Wi

Gibson SG Special HC

Gibson SG Special HC

Specyfikacja: Korpus: mahoń Gryf: mahoń Profil: zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 19 próg Podstrunnica: palisander Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: kropki Osprzęt: chromowany Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Top Hat” koloru czarnego Klucze: układ 3:3 Elektronika: Przetwornik przy mostku: humbucker 490T Przetwornik przy gryfie: humbucker 490R Regulacja: 2 potencjometry głośności i 2 tonu, trójpozycyjny przełącznik Struny: Gibson Brite Wires 010-

Gibson SG Standard EB LH

Gibson SG Standard EB LH

Specyfikacja: Korpus: mahoń Gryf: mahoń Profil: zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 19 próg Podstrunnica: palisander Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: perłowe trapezoidy Binding: jedna warstwa Osprzęt: Chromowany Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Top Hat” koloru czarnego Klucze: Shaller Green, układ 3:3 Elektronika: Przetwornik przy mostku: humbucker 498T Alnico Przetwornik przy gryfie: humbucker 490R Alnico Regulacja: 2 potencjometry głośności i 2 tonu,

Gibson SG Standard Ebony EB

Gibson SG Standard Ebony EB

Specyfikacja: Korpus: mahoń Gryf: mahoń Profil: zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 19 próg Podstrunnica: palisander Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: perłowe trapezoidy Binding: jedna warstwa Osprzęt: Chromowany Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Top Hat” koloru czarnego Klucze: Shaller Green, układ 3:3 Elektronika: Przetwornik przy mostku: humbucker 498T Alnico Przetwornik przy gryfie: humbucker 490R Alnico Regulacja: 2 potencjometry głośności i 2 tonu,

Gibson SG Standard Faded Bass WC

Gibson SG Standard Faded Bass WC

Specyfikacja: Elektronika: Vintage-style TB Plus bass humbucker przy gryfie, przy mostku: Bass Mini-humbucker Osprzęt: Chrom Podstrunnica: Palisander Menzura: 30-1/2" Gryf: Mahoń Profil gryfu: zaokrąglony Korpus: Mahoń Kontrola: 2 potencjometry głośności i jeden tonu Kolor: Worn Cherry (WC)

Gibson SG Standard Faded Bass WE

Gibson SG Standard Faded Bass WE

Specyfikacja: Elektronika: Vintage-style TB Plus bass humbucker przy gryfie, przy mostku: Bass Mini-humbucker Osprzęt: Chrom Podstrunnica: Palisander Menzura: 30-1/2" Gryf: Mahoń Profil gryfu: zaokrąglony Korpus: Mahoń Kontrola: 2 potencjometry głośności i jeden tonu Kolor: Worn Ebony (WE)

Gibson SG Standard HC LH

Gibson SG Standard HC LH

Specyfikacja: Korpus: mahoń Gryf: mahoń Profil: zaokrąglony Miejsce łączenia gryfu: 19 próg Podstrunnica: palisander Menzura: 24 3/4 Ilość progów: 22 Inkrustacje: perłowe trapezoidy Binding: jedna warstwa Osprzęt: Chromowany Mostek: Tune-o-matic Strunociag: Stopbar Gałki: “Top Hat” koloru czarnego Klucze: Shaller Green, układ 3:3 Elektronika: Przetwornik przy mostku: humbucker 498T Alnico Przetwornik przy gryfie: humbucker 490R Alnico Regulacja: 2 potencjometry głośności i 2 tonu,

Gibson Songwriter Deluxe Studio

Gibson Songwriter Deluxe Studio

Specyfikacja: Typ korpusu: Square Shoulder Płyta wierzchnia: Lity świerk Płyta dolna i boki: Lity mahoń Binding: sześć warstw na płycie górnej i jedna warstwa na dolnej Gryf: Mahoń Profil: Kolisty Miejsce łączenia gryfu: 14 próg Podstrunnica: heban Menzura: 25 1/2 Ilość progów: 20 Inkrustacje: perłowe, rozdzielone równoległoboki Elektronika: L.R.Bagg (Element Active Acoustic Pickup System) Mostek: heban, kształt: Custom Zaciski strun: koloru białego Klucze: złote, Grover Dodatkow

Gibson Songwriter Deluxe Studio EC

Gibson Songwriter Deluxe Studio EC

Specyfikacja: Typ korpusu: Square Shoulder Cutaway Płyta wierzchnia: lity świerk Płyta dolna i boki: lity palisander Binding: sześć warstw na płycie górnej i jedna warstwa na dolnej Gryf: mahoń Profil: kolisty Miejsce łączenia gryfu: 14 próg Podstrunnica: heban Menzura: 25 1/2 Ilość progów: 20 Inkrustacje: perłowe, rozdzielone równoległoboki Mostek: heban Zaciski strun: koloru białego Elektronika: Fishman Active Transducer Klucze: złote, Grover Dodatkowo: futerał Kolor: Antique N