Testy

2017-07-06

MARSHALL CODE 50

Zaprezentowana w tym roku nowa seria wzmacniaczy CODE Marshalla wykorzystuje autorski, współtworzony z firmą Softube modeling MST (Marshall Softube Technology) i oddaje do dyspozycji precyzyjnie odwzorowane brzmienia niemal wszystkich konstrukcji brytyjskiej marki.

2015-01-22

Marshall DSL5C

W 1997 roku, a więc w momencie powstania serii DSL, na rynku istniało już kilka higainowych wzmacniaczy innych firm. Wkroczenie Marshalla na tę ścieżkę nie było dla firmy ogromnym wyzwaniem, bo potężne brzmienia umiała generować już dużo wcześniej. Przypomnę choćby absolutnie miażdżącą dwustuwatową konstrukcję Marshall 200 z 1967 roku, której z powodzeniem (czytaj: z uwielbieniem) używali mistrzowie tacy jak Pete Townshend czy Ritchie Blackmore.

2014-12-08

Marshall 1958X

Historia najbardziej klasycznych brytyjskich wzmacniaczy zaczęła się w sposób bardzo ludzki - z chęci pomocy potrzebującym muzykom. Jim Marshall prowadzący sklep perkusyjny postanowił ułatwić życie gitarzystom, którzy przychodzili do niego razem z perkusistami narzekając na wysokie ceny i niewielką moc wzmacniaczy ówcześnie dostępnych na rynku.

2014-12-01

Mesa Boogie Boogie Five Band Graphic

Trzy efekty, których sercem jest korektor graficzny zaczerpnięty z kultowych wzmacniaczy Mesa Boogie. Mimo tego wspólnego elementu, każdy z nich to zupełnie inne stworzenie, które we właściwy tylko sobie sposób zmieni brzmienie naszej gitary nie do poznania... i bezpowrotnie!

2014-12-01

Mesa Engineering CabClone Simulator

Marka z Petalumy ma w sobie coś takiego, że nawet mały efekt który może funkcjonować tylko ze wzmacniaczem lub preampem, wygląda bardzo poważnie I budzi respekt. Od razu widać, że nie jest to budżetowa zabawka, lecz oręż, który spełnia swe zadanie na najwyższym poziomie - zarówno w studiu, jak i na scenie. Tym razem mamy do czynienia z pasywnym symulatorem kolumny głośnikowej przeznaczonej dla gitarzystów.

2014-11-27

Gibson Les Paul Studio Pro 2014 Black Cherry Pearl

Gibson Les Paul Studio to od lat faworyt gitarzystów, którym nie zależy specjalnie na wizualnych fajerwerkach, za to ceniących przede wszystkim solidne wykonanie I sprawdzone, rasowe brzmienie. Co w tym temacie proponuje nam wersja Studio Pro 2014? Wydawałoby się, że nic nowego, a jednak...

2014-11-27

Recto-Verb 25 Combo 12

Dobre rozwiązania bronią się same i godne są naśladowania oraz powielania, przez lata utrzymując się w łaskach użytkowników. Jednym z takich rozwiązań jest wzmacniacz Dual Rectifier, który doczekał się właśnie kolejnego, bardzo udanego wcielenia. W pełni lampowe combo gitarowe (6 x 12AX7 w preampie, 2 * EL84 w końcówce mocy) o mocy 25 W, z wbudowanym głośnikiem 12".

2014-11-27

MOTU 1248 wielokanałowy interfejs audio

Mówi się „na mieście", że AVB (Audio Video Bridging) to zdecydowany lider jeśli chodzi o cyfrowe, wielokanałowe protokoły transmisji sygnału audio-wideo. Po bliższym przyjrzeniu się tej sprawie doszedłem do wniosku, że nie ma w tym przesady. Konstruktorzy z firmy MOTU też tak myślą. MOTU 1248 jest pierwszym interfejsem audio, który wykorzystuje AVB do komunikacji z innymi urządzeniami kompatybilnymi z tym formatem, w tym także z dwoma nowymi interfejsami swojej produkcji, 8M i 16A, z którymi współpracuje za pomocą 5-portowego przełącznika MOTU AVB Switch. Na temat samego AVB więcej informacji można znaleźć na stronie wwwAVnu.org. a tu skupimy się na 1248 jako na typowym interfejsie audio USB/Thunderbolt, traktując AVB jako rozszerzenie jego możliwości, które otrzymujemy już w standardzie.

2014-07-28

AmpliFi FX100

Pod koniec ubiegłego roku gitarowy świat obiegła informacja, że Une 6 zostaje przejęty przez firmę Yamaha. Jednym z pierwszych efektów tej decyzji jest nowa seria produktów o nazwie AmpliFi. Przyjrzyjmy się bliżej multiefektowi Une 6 AmpliFi FX100.

2014-07-28

Eden 190 Chorus

Eden 190 to dość ciężka masywna i - co tu kryć - ładna kostka która nie pozostawia wątpliwości, że należeć powinna do władcy niskich częstotliwości, a nie do gitarzysty szarpiącego jakiegoś cienko brzmiącego telecastera Mamy tu do czynienia z najwyższej klasy modulacjami, które dodatkowo pozwalają się kształtować w szerokim stopniu.

2014-06-12

Gibson SG Standard 2014 Min-ETune

Standard to coś, czego możemy się spodziewać i oczekiwać, co spełni nasze aktualne wymagania. W przypadku gitar Gibson standardem niezmiennym od lat jest zawodowe brzmienie i jakość wykonania stojąca za komfortem gry i niezawodnością instrumentu. W roku 2014 dostaniemy jednak jeszcze coś więcej...