Audix D6
2010-11-26

Audix D6: Podobno można na nim nawet zupę ugotować - takie cudo;) Nie tylko idealny do stóp ale i do paczek, głównie basowych, używać go można. A co, my nie sprawdzimy?! A właśnie, że sprawdzimy!
Top seller (z ang. określenie kulinarne używane do opisania naci selera, przyp.red.)! D6 wraz z i5-ką przodują w sprzedażowym zestawieniu Polskiego dystrybutora. Audixy pojawiły się w roli alternatywy dla Shure’a- tu mowa o i5-tce. Jakiś czas walczyły o swoją pozycję, bo dźwiękowiec jak już ma swoje ulubione, to przecież najlepsze. Tyle głupot, czas na chwilę powagi.

Konstrukcja
D6 jest lekkim (217g), kompaktowym (51x117mm) mikrofonem łatwym do ukierunkowania. Jego solidną czarną obudowę wykonano z mechanicznie kutego aluminium. Integralne gniazdo XLR’owe wyprodukowane zostało przez dobrze znaną firmę Switchcraft. W konstrukcji nie wykorzystano transformatorów, co w połączeniu z niską impedancją sprawia, że nawet przy długich kablach nie powinno być słychać żadnych zakłóceń.

Charakterystyka
Według wielu doniesień głównym atutem D6 jest jego naturalność i skuteczność bez użycia dodatkowej korekcji. Zakres pracy od 30Hz do 15kHz i możliwość obsługi sygnału sięgającego 144dB dedykują ten mikrofon do pracy ze stopą, tomami czy paczkami basowymi.

Bonusy

Dodatkowo w kartonie znajdziemy także uchwyt mocujący, tzw. łódkę i miękki, zapinany pokrowiec do transportowania mikrofonu. W instrukcji znajdziemy kilka wartościowych wskazówek dotyczących aplikacji i instalacji D6’tki. Na oficjalnej stronie Audixa (http://www.audixusa.com/) znajduje się film instruktarzowy naświetlający podstawy nagłaśniania stopy także z omówieniem głównych błędów.

W praktyce
Aby uzyskać brzmienie słyszalne na dołączonych próbkach użyliśmy darmowego DAW’a oraz 8-kanałowego preampu Presonusa. Nic nadzwyczajnego.
Wcale i pomimo instrukcji producenta, nie tak od razu udało nam się odpowiednio ustawić D6 aby słyszalny był pożądany przez nas klikający atak. Nawet chcieliśmy już sobie odpuścić, kiedy ustawienie głęboko schowanego w Kick Drum mikrofonu ustawionego prostopadle do naciągu dawało zbasowany gumowy dźwięk z dużą ilością echa. Ostatnim rzutem na taśmę, z zamiarem zakończenia nieudanych nagrywek, skierowaliśmy jeszcze mic’a w stronę bijaka. Zwycięstwo! Teraz zagadało. Nawet usłyszeliśmy wyraźne różnice pomiędzy płytkim i głębokim ustawieniem roboczo nazwanym „rock” i „jazz”.
Do kolejnego nagrania użyliśmy aktywnego 5-strunowego basu Ibanez BTB 705 DX-TKF (chyba nic nie pominąłem), głowy ProFet 3.2 oraz kolumny 2x10” firmy Warwick 211 Pro.
Nagrywanie basika trwało znacznie krócej i po przetestowaniu kilku popularnych ustawień zdecydowaliśmy się na połowę długości między środkiem i krawędzią głośnika przy prostopadłym ułożeniu względem siatki kolumny. W zasadzie od samego początku słyszalna była charakterystyka nieco przesterowanego basu z niemal idealną dynamiką. Wstępnie brakowało nam charakterystycznego ataku i stąd kilka podejść, z którego ostatnie dało oczekiwany rezultat.

Podsumowanie
D6 to znakomity mikrofon nie tylko dla zawodowców. Wystarczy poświęcić mu chwilę, aby poznać zasady funkcjonowania w takim stopniu, aby słyszalny efekt zadowolił nasze uszy. Przy aktualnej cenie i dedykowanej charakterystyce (dynamiczny dół i delikatnie zdjęty, profilowany środek), Audix D6 zdaje się być nieodłącznym w dzisiejszych czasach mikrofonem do studia, dla nagłośnieniowca, a nawet dla perkusyjnego maniaka, dla którego potężna stopa to podstawa.

Autor: Piotr Borowik
Źródło:
infomusic.pl

Specyfikacja:

  • Zastosowanie: centrala, floor tom, piec basowy, djembe, cajon
  • Typ przetwornika: dynamiczny, VLM typ E, beztransformatorowy
  • Pasmo przenoszenia: 30Hz - 15kHz
  • Charakterystyka: kardioida
  • Impedancja: 200 Ohm
  • Napięcie obwodu: 2.2mV
  • Wymagane zasilanie: brak
  • Max. SPL: 144dB 
  • Wykończenie: czarne
  • Waga: 217 g

 

Powiązane produkty

Audix D-6

Audix D-6

Specyfikacja: Zastosowanie: Stopa, floor tom, piec basowy, djembe, cajon Cechy: Dostarcza, prawdziwy, potężny niski dźwięk stopy połączony z wyjątkową czystością i atakiem. Typ przetwornika: Dynamiczny, VLM typ E, beztransformatorowy Pasmo przenoszenia: 30Hz - 15kHz Charakterystyka: Kardioida Impedancja: 200 Ohm Napięcie obwodu: 2.2mV Wymagane zasilanie: brak Max. SPL: 144dB  Wykończenie: Mechanicznie kute aluminium. Mocne czarne wykończenie. Waga: 217 g