Line 6 POD HD500X
2013-09-03

Dzięki nowemu procesorowi DSP o niesamowitych możliwościach obliczeniowych modulacje można komponować w dłuższe łańcuchy efektów w dwdch osobnych torach.
Brzmienia oferowane przez poprzednika, a więc PODa HD, są efektem około dwuletnich prac inżynierów Line 6 i nie są kontynuacją technologii znanej z urządzeń POD XT LK/e czy X3 Live. Wdrożony został tu zupełnie nowy standard cyfrowego modelingu, który jakością dźwięku pla­suje się w kategorii High Definition Audio - stąd właśnie skrót HD w nazwie.
Tytułowa wersja z „X" na końcu jest ostatnim sukceso­rem dynastii P0D4w, mając z nią wiele cech wspólnych, ale również kilka zasadniczych innowacji. Tak jak poprzednicy, ma dwanaście nożnych przycisków (tym razem bardziej czytelnie podświetlonych) oraz pedał ekspresji jako podsta­wowe narzędzia kontroli brzmienia w sytuacjach live. Poza nimi mamy rząd potencjometrów korekcji barwy, a także swoiste centrum dowodzenia PO Da HD500X, składające się z małego ekraniku, otoczonego kilkoma przyciskami i potencjometrami. Dla ochrony przed uszkodzeniami tych delikatniejszych elementów zamontowano przed nimi me­talowy pałąk. Panel tylny to takie samo bogactwo funkcji, znajdziemy na nim min. wejście dla dodatkowego pedału ekspresji, wejście gitarowe, wejście CD/MP3, wyjścia jack L (mono) i R (mono), zbalansowane wyjścia XLR L i R, wyjście słuchawkowe, wejście aux in, wejście mikrofonowe z regulacją głośności, pętlę efektów, wejście na gitarę Line 6 Variax, wyjście S/PDIF, wejście i wyjście MIDI, port USB do połączenia z komputerem (kabel w komplecie), a na koń­cu gniazdo L6 Link.