Mesa Boogie Lone Star Classic 4x10
Wzmacniacz gitarowy Mesa Boogie Lone Star Classic 4x10
Podobnie jak Mark I, który udoskonalił brzmienie Black Face, wzmacniacz Lone Star to kolejny krok w ewolucji. Jeżeli jest jeden wzmacniacz, który warto przetestować, to jest to właśnie Lone Star. Wykorzystuje on wiele unikalnych i potężnych funkcji, które pozwalają na dopasowanie charakteru brzmienia do różnych muzycznych potrzeb. Wzmacniacz posiada dwa kanały o niesłychanej wręcz wszechstronności.
Kanał 1 to wszystko, co najlepsze w Black Face: elastyczny, szemrzący "twang", który ustępuje pluszowej gładkości. Wzmacniacz bazuje na tradycyjnej, butikowej strukturze wzmocnienia, co owocuje ciepłymi barwami czystymi przy niskich i średnich ustawieniach gainu. Jak w większości świetnych wzmacniaczy lampowych, kanał ten może zostać przesterowany, co przyda się w brzmieniach bluesowych.
Kanał 2 'cierpi' na rozdwojenie jaźni. Może on sklonować brzmienie z kanału pierwszego (z dodatkiem bluesowego drive'u), lub dopalić je dodatkowym wzmocnieniem z dedykowaną kontrolą. Współpraca kaskady trzech sekcji wzmocnienia (zainspirowana historycznym Mark I) otwiera wrota do fenomenalnych brzmień typu lead. Przełącznik CLEAN / DRIVE dodaje triodową sekcję wzmocnienia dla trybu lead albo pomija ją, zmieniając kanał drugi na subtelnie wzmocnioną wersję kanału pierwszego. Przełącznik Voicing kanału drugiego oferuje trzy typu wzmocnienia/głosów: NORMAL, THICK i THICKER, czyli "normalny, gruby i grubszy", funkcja przydatna przy doborze brzmienia solówek w trybie DRIVE. Włączenie kontroli Drive uruchamia jeszcze dwie sekcje triodowe i kontrolę wzmocnienia, która pozwoli na precyzyjne dodanie śpiewnej saturacji. Wspomniana wcześniej bipolarna natura kanału drugiego pozwala Lone Starowi na płynne poruszanie się pomiędzy terytoriami vintage i modern z precyzyjnymi ustawieniami i naciskiem na dusze i prostotę eksploatacji.
Przełącznik Muti-Watt pozwala wzmacniaczowi na pracę z 10 watową końcówką klasy A, albo 50 lub 100 watową klasy AB z możliwością przypisania danej końcówki do danego kanału. Funkcja Tube Rectifier Tracking™ zapewnia użytkownikowi wybór pomiędzy elastycznością lamp i precyzyjną pracą diod krzemowych. Opcje te pozwalają na nożne przełączanie charakterów wzmacniacza z ekspresyjności słabszej końcówki mocy i wielkiego zapasu mocy mocniejszej.
Reverb (według Mesa Boogie jest to ich najlepszy moduł pogłosu) posiada regulację głębi dla każdego kanału oraz przełącznik głosu.
Kiedy pętla efektów ustawiona jest na Hard Bypass, wszystkie związane z nią obwody są pomijane w ścieżce sygnału (opcja dla purystów).
Włącznik zasilania posiada ustawienia “ Tweed™” i normalny “On”. Ustawienie Tweed uruchamia wbudowany tryb Variac, który redukuje napięcie prądu zmiennego, co nadaje wzmacniaczowi bardziej miękkie brzmienie i niższy poziom przesterowania. Możliwość używania wzmacniacza w takim ustawieniu stwarza zadziwiające możliwości kreowania czystych brzmień doprowadzonych do lekkiego przesterowania.
Przełącznik Diode/Tube Rectifier Tracking™ pozwala na wybór najlepszego rectifiera do danych opcji końcówki mocy. Lampowy rectifier wykorzystywany jest do współpracy z 10 i 50 watowymi końcówkami mocy, co nadaje im oldschoolowe brzmienie. Diodowy Rectifier używany jest do nadania idealnego, nowoczesnego brzmienia 100 watowej końcówce mocy.
*UWAGA: Z powodu braku dostępnych zdjęć produktu zamieszczona została fotografia innych produktów z serii Lone Star.
Specyfikacje:
- Moc: W zależności od zastosowanej kombinacji układu lamp: 50W, 100W
- Kanały: 2
- Głośniki: 4 x 10" celestion C90
- Lampy: Class A/B Power / 4x6L6, 5x12AX7, 1x5U4
- Korekcja: niezależna kontrola Gain, Bass, Mid, Treble, Presence, Reverb, Master na każdym kanale
- Kontrola: Output Level, Slave Out Efekt: pogłos sprężynowy
- Footswitch: 2-cio pozycyjny przełącznik nożny (CH1/CH2, solo)
- Inne: Slip Cover