Testy

2010-09-01

Marshall AS100D - czterokanałowy wzmacniacz do instrumentów akustycznych o mocy 100 Watt

Comba do akustycznych instrumentów występują w sporej liczbie odmian. Mamy zarówno wyspecjalizowane modele, jak i te które można nazwać bardziej uniwersalnymi, innego sprzętu użyjemy nagłaśniając klasyczną gitarę, zupełnie czego innego przy próbie zwielokrotnienia mocy dźwięku produkowanego przez naszego akustyka. Co się dzieje jednak, kiedy któryś z producentów wpadnie na pomysł wypuszczenia czegoś uniwersalnego? Dzieje się albo dobrze, albo też źle. Jak jest w przypadku Marshalla AS100D?

2010-09-01

LAG T 66D oraz T 333G

Francuska manufaktura poszła za ciosem i po spektakularnym sukcesie podstawowych serii Four Seasons znacząco wzbogaciła ofertę akustyków linii Tramontane. Linia ta swą popularnością przebiła chyba wszystkie poprzednie konstrukcje akustyczne firmy. Tramontane to nie lada wyzwanie dla konkurencji, ponieważ nie wszyscy są w stanie skonstruować tak pełnie i dobrze brzmiące akustyki, łącząc te cechy z nienagannym wykończeniem i kuszącymi cenami.

2010-09-01

Marshall JMD 501 Combo

W ciągu pięćdziesięciu lat budowania wzmacniaczy, sporo genialnych konstrukcji wyszło z manufaktury w Bletchley, ale mimo to nikt nie próbuje łączyć ich najlepszych cech w jeden "wzmacniacz absolutny". nie da się połączyć osiągów Ferrari z ładownością "dostawczaka" przy komforcie Mercedesa, ale gdyby tak mieć je wszystkie...

2010-08-31

Gibson Brite Wires SEG-700L

Na zachodzie struny Gibsona święcą tryumfy od kilkudziesięciu już lat. Dzięki swej jakości zyskały one spore grono użytkowników, także pośród gwiazd, najwyższa więc pora, aby również w Polsce zyskały należną im renomę. Oferta "sznurków" Gibsona jest przebogata. Dzielą się one na serie sygnowane (Ace Frehley, B.B. King, Les Paul, Dickey Betts) oraz pozostałe, do których należą tytułowe Brite Wires, Humbucker (zaprojektowane specjalnie dla tego rodzaju przetworników), L5, Vintage REissue i kilka innych...

2010-08-23

Line 6/Bogner Spider Valve MKII 212

No i doczekaliśmy się - pojawiła się możliwość przetestowania efektu kooperacji cyfrowego modelowania i analogowego układu, czyli lampowego comba Spider Valve MKII 212. Montowanie niecodziennych konstrukcji składających się z połączenia wzmacniacza i multiefektu było do tej pory domeną Line6, teraz do współpracy przy projektowaniu samego amp'a zaproszono Reinholda Bognera. Cóż dostaliśmy w efekcie? Pierwszym wnioskiem było szybkie stwierdzenie poczynione przeze mnie w trakcie wnoszenia paczki do sali prób.

2010-07-30

Monster Bass Cables

Tym razem postanowiłem wsłuchać się w subtelną różnicę pomiędzy "zwykłym" kablem a Monsterem. Jakie szczegóły techniczne i brzmieniowe wyróżniają go na tle konkurencji? Kiedy w 1979 roku Noel Lee zakładał firmę produkującą profesjonalne przewody sceniczne, studyjne i audiofilskie, nie przypuszczał, że od tego momentu będą one dzielić się na kable i kable Monster.

2010-07-30

Mesa Mark V Combo

Obiektem poniższego testu będzie objawienie roku 2009 - wzmacniacz podsumowujący jedną z najbardziej klasycznych i rozpoznawalnych serii tego producenta. Z zewnątrz Mark V funkcjonuje zarówno jako head, jak i combo oparte o jeden dwunastocalowy głośnk BLack Shadow, przygotowany dla Mesa/ Boogie przez klasyka gatunku, brytyjską firmę Celestion.

2010-07-29

Epiphone IBJL 1965 Casino

O tym, że od jakiegoś czasu wracają do łask gitary z rodziny hollow i semi-hollow body, miałem już okazję pisać na łamach TopGuitar wiosną zeszłego roku za sprawą epiphone'owskiego instrumentu sygnowanego przez Nicka Valensi z The Strokes. Bardzo dobre wrażenie, jakie wywarła na mnie tamta gitara, spowodowało, że z entuzjazmem zareagowałem na wiadomość o kolejnym podobnym i pochodzącym od tego samego producenta instrumencie.

2010-07-26

MIDI Mobilizer

Tym razem Line 6 uraczył nas kolejną aplikacją do iPhone'a, umożliwiającą rejestrowanie, odtwarzanie i dzielenie się własną twórczością z przyjaciółmi. Specjaliści Line 6 idą z duchem czasu i doskonale wiedzą, że pewnych rzeczy nie da się uniknąć ani powstrzymać...

2010-07-23

Zenith Acoustic Bass

Czyżby rodziła się nowa definicja basu akustycznego? Czy odejdą do lamusa wielkie delikatne i nieporęczne "pudła' z cienkiej sklejki? Kilka przesłanek pozwala nam sądzić, że tak. Poznajmy jedną z nich - bas akustyczny, który wcale nie wygląda jak akustyczny.