Brzmienie Bruce'a Kulicka (KISS) na POD Farm
2010-11-10

Bruce Kulick znany jest przede wszystkim jako gitarzysta legendarnej grupy rockowej KISS. Był członkiem tego zespołu w latach ’80 i ’90, choć jego kariera muzyczna zaczęła się już prędzej.
W 1977 roku Kulick występował z zespołem Meat Loaf podczas trasy Bat Out of Hell.
Jednak nie pozostał z nimi na długo. Po trasie zespołu, Kulick stworzył nową grupę o nazwie Blackjack. W zespole tym śpiewał Michael Bolton, który wówczas był całkiem nową postacią na scenie muzycznej.
Kulick nagrywał również pierwszy solowy album Billy'ego Squiera i rozważał nawet pozostanie stałym członkiem grupy. Jednak w tym samym czasie otrzymał propozycję od KISS. Choć jestem pewien, że Michael mógł zrobić ze Squierem mnóstwo fajnych rzeczy, ciesze się, że jednak zdecydował się przyjąć zaproszenie KISS’ów.
Gitarzysta był członkiem zespołu przez 12 lat, od 1984 do 1996 i brał udział w nagraniach: Asylum, Crazy Nights, Hot In The Shade, Carnival of Souls, Revenge oraz koncertowej płyty Alive III, gdzie mógł zaprezentować swoje umiejętności na żywo.
Po odejściu z KISS, Kulick założył formację Union wraz z Johnem Corabi, wokalistą , który zastąpił Vince'a Neila w Mötley Crüe. (Corabi pracuję dziś dla Gibsona) W 2001 roku Kulick podjął współpracę z Grand Funk Railroad.
Poznałem niegdyś Bruce'a i muszę przyznać, że jest to jeden z najbardziej naturalnych i prawdziwych gitarzystów, jakich miałem okazję spotkać. Nie mam żadnych wątpliwości co do umiejętności tego artysty zarówno w graniu, jak i pisaniu muzyki. Większość muzyków o podobnej reputacji, (których nieustannie spotykam) nie jest nawet w połowie tak sympatyczna i przystępna jak on.
Kiedyś udało mi się złapać Bruce'a podczas trasy w Niemczech i spytałem o zestaw sprzętowy, jakiego używał będąc członkiem KISS. Artysta twierdzi, że na początku używał zmodyfikowanych wzmacniaczy Marshalla, a potem przerzucił się na Marshalle z serii JCM900. Zaznaczył także, że nie stosował zbędnych efektów, osiągając swoje brzmienie bezpośrednio z 'palców i wzmacniacza'.
Podczas trasy Alive III Kulick korzystał z Hendrix'owskiego pedału Univibe, który wykorzystywał w utworze Star Spangled Banner.
Jeśli chodzi o gitary, były to zazwyczaj Gibsony oraz ESP. W przypadku tych pierwszych, Bruce powiedział, że korzystał z Les Paula Juniora, a także Les Paul Custom ’56 oraz 57 Reissue z humbuckerami. Miał w swoim arsenale również kilka modeli Les Paul Special.
Aby odtworzyć brzmienie koncertowe artysty we wtyczce POD Farm, należy zacząć od wybrania symulacji wzmacniacza JCM900.
Konfigurowałem swoje ustawienia pod gitarę z aktywnymi przetwornikami. Jeśli nie posiadasz takiej, bardzo możliwe, że konieczna będzie lekka rekonfiguracja gainu. Kliknij poniższy obrazek aby zacząć pobieranie schematu brzmieniowego na POD Farm.

Źródło: www.gibson.com
Autor: Jim Dalrymple

 

Powiązane produkty

Specyfikacja: GX dostarcza najniższy poziom sygnału do szumu dla nagrywania gitary. Ponad 100 dB GX to aż o 12 dB większy zakres dynamiki niż w podobych urządzeniach Unikalny system monitorowania ToneDirect monitoring praktycznie eliminuje opóźneinia Plug-in POD Farm plug-in oferuje 18 modeli wzmacniaczy gitarowych, 24 kolumny, 5 basowych wzmacniaczy. 29 efektów stompbox I 6 preampów mikrofonowych. POD Farm jest kompatybilny z Mac® AU/RTAS®/VST® i Windows® RTAS® /VST

Specyfikacje: UX1 dostarcza najniższy poziom sygnału do szumu dla nagrywania gitary. Ponad 100 dB UX1 to aż o 12 dB większy zakres dynamiki niż w podobych urządzeniach Unikalny system monitorowania ToneDirect monitoring praktycznie eliminuje opóźneinia Plug-in POD Farm2 oferuje 18 modeli wzmacniaczy gitarowych, 24 kolumny, 5 basowych wzmacniaczy. 29 efektów stompbox I 6 preampów mikrofonowych. POD Farm jest kompatybilny z Mac® AU/RTAS®/VST® i Windows® RTAS® /VST®

Specyfikacja: UX2 dostarcza najniższy poziom sygnału do szumu dla nagrywania gitary. Ponad 100 dB UX2 to aż o 12 dB większy zakres dynamiki niż w podobych urządzeniach Unikalny system monitorowania ToneDirect monitoring praktycznie eliminuje opóźnienia Plug-in POD Farm2 oferuje 18 modeli wzmacniaczy gitarowych, 24 kolumny, 5 basowych wzmacniaczy. 29 efektów stompbox I 6 preampów mikrofonowych. POD Farm jest kompatybilny z Mac® AU/RTAS®/VST® i Windows® RTAS® /VST®

Specyfikacja KB 37 dostarcza najniższego poziomu sygnału do szumu dla nagrywania gitary. Ponad 100 dB KB 37 to aż o 12 dB większy zakres dynamiki niż w podobnych urządzeniach Unikalny system monitorowania ToneDirect monitoring praktycznie eliminuje opóźnienia Plug-in POD Farm2 oferuje 18 modeli wzmacniaczy gitarowych, 24 kolumny, 5 basowych wzmacniaczy. 29 efektów stompbox I 6 preampów mikrofonowych. POD Farm jest kompatybilny z Mac® AU/RTAS®/VST® i Windows® RTAS® /V

Marshall JCM900 (4100)

Marshall JCM900 (4100)

Specyfikacja: Seria: Vintage Moc: 100W RMS Lampy Preampu: 3 lampy ECC83 Lampy mocy: 4 lampy 5881 Kanały: 2 4 zakresowy EQ Pętla efektów Wymiary: 750 x 310 x 220 mm Waga: 18,8 kg