Marshall Astoria Dual
2016-01-18

Jim postanowił im pomóc jednocześnie rozwijając działalność swej niewielkiej firmy Marshall Ltd. - zatrudnił inżynierów i konsultując się z muzykami zaczął tworzyć wzmacniacze o zupełnie nowej jakości i specyfice brzmienia. Tak powstał legendarny wzmacniacz JTM 45 (Jim, Terry Marshall - od nazwiska Jima i jego syna Terry-ego). Pojawiły się kolejne wzmacniacze, a fakt, że grali na nich najwięksi gitarzyści tamtych czasów był ich najlepszą rekomendacją - combo Marshall Błuesbreaker, na którym w zespole Johna Mayalla grał Erie Oapton; Marshall Super Lead 1959 z dwiema czterogłośni-kowymi kolumnami (powstały z rozdzielenia potężnej kolumny ośmiogłośnikowej), które pod koniec koncertów demolowali
Pete Townshend i John Entwistle z The Who. Łatwo się domyślić, że te widowiskowe finały spowodowały lawinowe zwiększenie obrotów firmy Jima. Technika nagłośnieniowa wówczas dopiero zaczynała się rozwijać, więc wzmacniacze i kolumny stojące na scenie stanowiły podstawę brzmienia, a jednocześnie zasadnicze nagłośnienie sali czy pleneru. Nawet później, gdy powstały profesjonalne systemy P.A., ukochane przez gitarzystów rockowych i metalowych wzmacniacze z serii JCM800 i JCM900 przez wiele lat były nieodłącznym elementem scenografii koncertów....