Testy
2020-06-10
Gibson SG Standard 61
2012-01-23
Epiphone 1984 Explorer Limited Edition
Z tą gitarą każdy poczuje się niczym pan i władca metalowej estrady, dzierżąc w dłoni solidny kawał historii elektrycznego rocka w oryginalnym i przystępnym cenowo wydaniu. Miałem niedawno okazje grać na Explorerze Gibsona i muszę przyzna, że uczucie, jakie towarzyszy samemu założeniu takiej gitary, nalezy zdecydowanie do gatunku tych bezcennych. Dokładnie tak samo jest w przypadku testowanego Epiphone'a - z tą różnicą, że 1984 Explorer EX od razu narzuca nam charakter muzyki, jaką powinniśmy z jego pomocą wykonywać. Intencją projektantów było dostarczenie gitarzystom metalowym i hardrockowym przystępnej cenowo a jednocześnie w pełni wartościowej alternatywy dla świętego Graala, jakim jest dziś Gibson Explorer. Myśląc o scenicznych szaleństwach, do których testowany model nadaj się wyśmienicie, warto pamiętać o zaopatrzeniu się w straplocki lub zabezpieczeniu w inny sposób górnego kółka paska, który przy gwałtowniejszych ruchach może się wypinać.
2012-01-23
Epiphone AJ220S
Czy można wymyślić coś jeszcze w temacie gitary akustycznej? Pewnie nie, ale warto cały czas poszukiwać, choćby po to, by po raz kolejny przekonać się, że mahoniowo-świerkowy korpus to najbardziej sprawdzone rozwiązanie, jakie do tej pory powstało. Trwa wyścig gitarowych firm, goniących za osiągnięciem wyidealizowanego stany najlepszej wśród konkurencji jakości, przy zachowaniu najniższej ceny. Jest to sytuacja idealna dla konsumenta, do których wszyscy się zaliczamy i nie trzeba tego szerzej tłumaczyć. Ten gitarowy wyścig zbrojeń owocuje czasem pięknym instrumentami, dostępnymi praktycznie dla każdej kieszeni...
2012-01-23
Budda Superdrive 18
To nie jest zwykłe kombo - to jedna z pereł w koronie najlepszych współczesnych wzmacniaczy dla gitarzystów o rockowym zacięciu. Niewielką moc rekompensuje nieskończona wręcz ilość walorów. Myślę, że nie ma gitarzysty, któremu nie marzyłby się wzmacniacz firmy Budda, jeśli oczywiście takowego jeszcze nie posiada. Wszyscy bowiem, którym dane było zagrać choć raz na tym cacku, nie mają o nim innej opinii niż entuzjastycznie pozytywna. Twórcom marki udało się znaleźć jakiś niemal metafizyczny sposób, by połączyć najbardziej pożądane cechy wśród wzmacniaczy w kilka spójnych linii i serii wzmacniaczy oraz comb.
2011-09-27
Peavey Vypyr 30 - prezentacja wideo
Matthias Arp, genialny gitarzysta pochodzący z Niemiec przedstawia możliwości brzmieniowe wzmacniacza Peavey Vypyr 30. Nienaganna technika, feeling oraz nadzwyczajna wszechstronność muzyka zostały połączone z doskonałym narzędziem. W efekcie otrzymano sześcioczęściowy materiał wideo, który jest wędrówką po wielu stylach muzycznych, z wykorzystaniem różnych konfiguracji ustawień Vypyra. Prezentacja, z pewnością zrobi ogromne wrażenie zarówno na wszystkich niedowiarkach jak i tych, którzy już dawno temu spotkali się potężnym spektrum możliwości wzmacniaczy Vypyr.
2011-09-26
Audix CX 212B
Audix produkuje wielkomembranowe mikrofony pojemnościowe od bardzo dawna. Jednak ich popularność zawsze pozostawała w cieniu mikrofonów dynamicznych z serii D (stosowanych do nagłośnienia perkusji) oraz mikrofonów z serii Micro. Na początku lat 90-tych, firma zaprezentowała alternatywne rozwiązanie, którego cena była bardzo korzystna i dobrze wypadała na tle wartości ówcześnie produkowanych mikrofonów studyjnych. Ciężko było nabyć mikrofon wysokiej jakości, w cenie nieprzekraczającej 1000$...
2011-09-21
Alesis GuitarLink Plus
Jeśli nie chcesz kupować całego interfejsu audio albo masz już jeden, lecz potrzebujesz też czegoś bardziej przenośnego, koniecznie sprawdź propozycję firmy Alesis. GuitarLink Plus to nic innego jak kabel, którym podłączymy naszą gitarę lub bas bezpośrednio do komputera. Z jednej strony zakończony typowym jackiem 1/4", z drugiej wtyczką USB, którą wpinamy do naszego PC-ta lun Maca. Proste? GuitarLink Plus przetwarza sygnał audio do postaci cyfrowej w 16-bitowej jakości i częstotliwości próbkowania 44,1 kHz...
2011-09-21
Pedały Głośności Bespeco VM
Odświeżona seria VM to trzy modele o symbolach VM 10, VM 12 i nieco bardziej zaawansowany VM 14. Powinien mieć je każdy, kto z obsługą głośności gitary wychodzi poza ustawienie jej na stałe w pozycji maksymalnej. Oto kolejny przykład włoskiej myśli technicznej. Firma produkująca elektronikę i systemy audio oraz akcesoria i case'y instrumentalne odświeżyła ofertę pedałów głośności dla gitarzystów i nie tylko. Pedały głośności to jedne z najprostszych - o ile nie najprostsze - kontrolery gitarowe. Ich rola ograniczona jest bowiem zazwyczaj do zmiany poziomu sygnału docierającego do wzmacniacza...
2011-09-21
Peavey 6505 Plus 112 Combo
Marzeniem każdego gitarzysty jest wzmacniacz lampowy, który oprócz swojej lampowości musi najczęściej spełniać szereg wymagań - być głośny, dobrze brzmiący, najlepiej niezbyt drogi i nie za duży, a nie za duży, a już idealnie byłoby, gdyby nosił znane i poważane w środowisku logo. Czy zabrzmi to jak utopia, jeśli powiem, że właśnie znalazłem taki piec, który doskonale trafi w gusta wszystkich zwolenników mocnego grania?
2011-09-21
Gibson Les Paul Studio '60s Tribute
Od 1983 roku Gibson udowadnia nam nie tylko, że czasami mniej znaczy więcej, ale też mniej może sprawić, że spadną nam przysłowiowe kapcie z nóg. Tak jest w przypadku wolnych od jakichkolwiek zbędnych rozwiązań modeli Gibson Les Paul Studio. Gibson Les Paul za 3000 zł? czy to możliwe, aby obiekt westchnień tysięcy gitarzystów był regularnie dostępny w tak niskiej cenie? Firma Gibson, chcąc uhonorować modele z lat 60-tych uczyniła ukłon w stronę naszych portfeli, prezentując serię '60s Tribute. Oryginalnie zaprojektowany i zaadoptowany na potrzeby muzyków studyjnych.
2011-09-21
Line 6 M5 Stompbox
Stompbox Modeller to kolejny dowód na to, że Line6 jest jednym z najbardziej innowacyjnych i aktywnych graczy na rynku. W najnowszym efekcie do perfekcji doprowadzono prostotę obsługi, funkcjonalność i jakość brzmienia. M5 to najmniejszy przedstawiciel multiefektów z tej serii, mający za plecami poparcie większego M9 i imponującego, wszystkomającego M13. Nie znaczy to wcale, że M5 ma jakieś kompleksy w tym względzie - nie ma i nie powinien mieć, bo to, co oferuje, zupełnie zadowoli profesjonalnych muzyków, ...