Testy

2019-03-07

EPIPHONE ES-339 PRO

Geneza współczesnego modelu ES- 339 sięga 1958 r. kiedy skonstruowano Gibsona ES-335 – przełomową gitarę typu semi-hollow body z płytkim pudłem rezonansowym, instrument jak na owe czasy wręcz rewolucyjny, bo idący w kierunku gitar z litym korpusem…

2013-03-28

Epiphone ES-339

Pierwsze modele ES thinline semi-hollow pojawiły się w 1958 roku i od początku zyskały zainteresowanie gitarzystów. ES 339 to propozycja Epiphone'a mocno nawiązująca do tradycji instrumentów serii ES powstałych w fabryce w Kalamazoo. Konstrukcja i kształt bazują na doskonale sprawdzonym już przez wiele lat modelu. Gitara wykonana jest w ten sam laminowany sposób, który znamy przede wszystkim z najsłynniejszej gitary typu thinline semi-hollow, czyli modelu ES 335. ES - czyli Electric Spanish, były w momencie pojawienia się konstrukcjami bardzo nowoczesnymi.

2013-03-28

EDEN EC8

EC8 to najmniejszy przedstawiciel nowej serii E, która w ramach doskonałego edenowskiego brzmienia ma do zaoferowania wygodę obsługi i transportu popartą niezawodnością oraz trwałością. Urządzenie kryje wbudowany kompresor, działający automatycznie i cały czas trzymający w ryzach nasze brzmienie.

2013-03-11

MOTU Digital Performer 8

DP8 jest gotowy do pracy w systemach 64-bitowych (choć może też pracować 32-bitowo). To otwiera mu drogę do korzystania z dużych bibliotek brzmień bazujących na samplach, które mogą być teraz ładowane do praktycznie niczym nie ograniczonej pamięci RAM. W tym kontekście istotna staje się doskonała integracja z samplerem MachFive 3 (patrz test w EiS 1/2013), dzięki czemu Digital Performer i MachFive (wraz ze swoją potężną biblioteką brzmień) stają się niesamowicie sprawną i wydajną stacją roboczą dla producentów muzycznych.

2013-03-11

MOTU MachFive 3

Choć MachFive 3 został pomyślany jako sampler idealnie przystosowany do współpracy ze sztandarowym DAW firmy MOTU, jakim jest Digital Performer (jego test, w najnowszej wersji 8 dla komputerów PC i Mac, już wkrótce na naszych łamach), to jednak równie dobrze pracuje jako samodzielna aplikacja oraz wtyczka w formatach Audio Units, RTAS i VST. Warto zwrócić uwagę na fakt, że MachFive 3 nie jest już dostępny w natywnym formacie MOTU, jakim jest MAS (MOTU Audio System), co oznacza zapewne pożegnanie firmy z tym formatem.

2013-03-06

Line 6 StageScape M20D/Stage Source

Gdy pojawiły się pierwsze miksery cyfrowe, grono osób zajmujących się miksowaniem podzieliło się na dwie części: na tych, co je lubią, oraz na tych, którzy raczej nie. Ci drudzy częściej narzekają, niż mają rację, jednak z tego narzekania płynie zasadnicza korzyść: mają odwagę wypunktować każdy błąd w ich konstrukcji. Konstruktorzy, jak pokazuje praktyka, słuchają tych uwag, przez co stoły cyfrowe stają się doskonalsze, coraz wygodniejsze i coraz bardziej „analogowe" w obsłudze. Wystarczy spojrzeć na miksery cyfrowe firm Presonus, Soundcraft czy Midas/Behringer, by dojrzeć tę, skądinąd słuszną, tendencję.

2013-02-15

Mesa Boogie Express Plus

To ciekawa rzecz, podczas gdy wszystkie wielkie firmy produkujące wzmacniacze gitarowe próbują rozszerzać swój asortyment na wszystkie segmenty potencjalnych odbiorców, oferując m.in. wzmacniacze modellingowe, Mesa jako jedyna opiera się cyfrowym technologiom i nadal konsekwentnie utrzymuje się tylko w segmencie najlepszych i najdroższych wzmacniaczy.

2013-02-07

Eden EGRW264

W tym niedużym zestawie drzemią możliwości o wiele większych headów, skondensowane w małej pancernej obudowie i czekające na okazję stworzenia basowego wszechświata dźwięków.

2013-02-07

Flux Drive Grid Slammer Throttle Box Tone Burst

Wszystkie z tych efektów są analogowe, charakteryzują się solidnym i estetycznym wykonaniem (gruba blacha, stylowe grafiki i kolorystyka), a także mają standardowe wymiary, idealnie wpa-sowujące je do każdego floorboardu.

2013-02-07

Eden WTDI

Eden WTDI to brzmienie niesamowitych preampów znanych z headów World Tour wraz z korekcją i kilkoma bardzo przydatnymi funkcjami. Doskonałe brzmienie idzie tu w parze z prostotą obsługi, która jest miłą cechą tego urządzenia, choć nagromadzenie potencjometrów i przycisków może na to nie wskazywać.

2013-02-07

Les Paul Studio Fireburst Chrome

Glbsonowskie modele Studio, odkąd się pojawiły w 1983 r., zawsze były mocnym punktem w ofercie firmy. Jedną z ich głównych zalet jest połączenie walorów brzmieniowych standardowego LP z niższą ceną. Edycja LP Studio 2012 Fireburst oferuje nawet więcej niż to, do czego przyzwyczaił nas klasyczny Les Paul.